سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آمریکا شورای امنیت را گروگان گرفته است

معاون نماینده روسیه در شورای امنیت می‌گوید آمریکا شورای امنیت را گروگان گرفته است و مانع از برقراری آتش‌بس در غزه می‌شود.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تایید کرد که آمریکا که از هر گونه حرکتی به نفع آتش بس در نوار غزه جلوگیری می‌کند زیرا شورای امنیت سازمان ملل را به گروگان گرفته است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پولیانسکی در جلسه شورای امنیت گفت: به دلیل همفکری همکاران آمریکایی ما با اسرائیل، متاسفانه شورا تاکنون نتوانسته است پاسخی منسجم به تشدید بحران در خاورمیانه ایجاد کند.

او افزود: در واقع، شورای امنیت سازمان ملل به طور فزاینده‌ای به یک ناظر منفعل و درمانده شباهت دارد که تنها می‌تواند وخامت روزافزون اوضاع را مشاهده کند و به طور تشریفاتی نگرانی خود را در مورد آن ابراز کند در نتیجه، گروگان آمریکا شود که مانع از هرگونه اقدامی به نفع آتش بس فوری می‌شود.

این مقام روس در عین حال از تصمیم قبلی شورای امنیت مبنی بر توقف مرحله‌ای آتش‌بس در نوار غزه انتقاد و اعلام کرد که هیچ یک از این مراحل محقق نشده است و اکنون همه آنها کاملا سورئال به نظر می‌رسند. 

پولیانسکی ادامه داد: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل این سوررئالیسم را تایید کرد.

در اواسط ژوئن، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که شامل یک طرح آتش بس مرحله‌ای در نوار غزه بود، که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قبلا آن را تشریح کرده بود.

۱۴ کشور به آن رای مثبت دادند. روسیه از رای دادن خودداری کرد. این قطعنامه تا حد زیادی پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای آتش بس سه مرحله‌ای در غزه را که بایدن به مردم ارائه کرد، تکرار می‌کند. این سند از حماس می‌خواهد که ابتکار عملی را بپذیرد که به نفع رژیم صهیونیستی است و رژیم قبلا آن را پذیرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.