سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاروانسرای تاریخی فرسفج آماده واگذاری به بخش خصوصی است

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: کاروانسرای تاریخی شهر فرسفج آماده واگذاری به بخش خصوصی برای ایجاد بهره وری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری آن است.

اسحاق ترکاشوند افزود: کاروانسرای تاریخی فرسفج ثبت جهانی شده و این یک مزیت بزرگ برای معرفی بیشتر و بهتر این جاذبه گردشگری و تاریخی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حفاظت و مرمت این بنای تاریخی جهانی در سال‌های اخیر در حد توان به خوبی صورت گرفته است تاکید کرد: برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری رویداد‌های گردشگری و فرهنگی در این کاروانسرا با هدف معرفی بیشتر آن به همه مردم ایران زمین داریم.

ترکاشوند اظهار کرد: این کاروانسرای تاریخی ظرفیت ایجاد اقامتگاه برای گردشگران را دارد که می‌تواند به مدت زمان ماندگاری گردشگران در شهرستان تویسرکان کمک کند.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای این بنای جذاب تاریخی، برخورداری از شرایط مناسب، نبود آلودگی نوری و هوای پاک است که موقعیت را برای رصد آسمان و ستارگان کاملاً مهیا کرده است.

ترکاشوند از حضور دانشجویان و رصد گران ستارگان در این کاروانسرای تاریخی در گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش حضور رصد گران نجومی در فضای باز این بنای تاریخی هستیم.

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، فرسفج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.