سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش بلینکن به یورش وزیر افراطی صهیونیست به مسجدالاقصی

وزیر امور خارجه آمریکا یورش بن غفیر و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را مغایر با تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و آزادی اسرا خواند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده شامگاه سه شنبه تاکید کرد که ایالات متحده به شدت با حضور ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در محوطه مسجد الاقصی و گذاردن نماز به همراه هزاران یهودی در این مکان، مخالف است، اقدامی که محکومیت گسترده بین المللی را برانگیخت.

بلینکن گفت که حضور بن غفیر در این مکان مقدس «بی اعتنایی آشکار به وضعیت تاریخی موجود در رابطه با اماکن مقدس در اورشلیم را نشان داد» و این اقدام را «تحریک آمیز» خواند. وی افزود که حضور او تنها با هدف تشدید تنش‌ها در شرایطی است که تمام تمرکز باید بر تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تضمین آزادی همه اسرا باشد.

بلینکن اظهار داشت که ایالات متحده از کابینه اسرائیلی خواسته مانع وقوع چنین اقداماتی شود. 

دیروز سه شنبه حدود یک هزار و ۴۰۰ شهرک نشین اسرائیلی به سرکردگی بن غفیر به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان اسرائیلی همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعار‌های تحریک آمیز زدند. بن غفیر در ویدیویی که از بازدید خود از محوطه مسجدالاقصی تهیه کرده است وعده «شکست حماس» در غزه را داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
چ.ک
۰۹:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا بر صهیونیزم بین الملل انشا ألله نابود بشن برن پی کارشون