سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ واحد تولید فرآورده‌های دامی در آذربایجان‌غربی پلمب شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۵ واحد تولید فرآورده‌های دامی متخلف در استان با بازدید‌های صورت گرفته پلمب شده و به مرجع قضایی معرفی شده است.

سید امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تامین سلامت و بهداشت عمومی و نظارت بر اقلام و فرآورده‌های خام دامی استحصالی و خوراک و نهاده اولیه مصرفی در واحد‌های دام و طیور استان، ۵۹ نوبت بازدید توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان از مراکز تولیدی فرآورده‌های دامی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بازدید‌ها بیش از ۳۴۵ مورد غیربهداشتی شناسایی و ۱۳۹تن انواع فرآورده خام و نهاده و مواد اولیه مشکوک ضبط شد.

خلیل‌زاده ادامه داد: در همین راستا ۳۴۵ مورد نمونه‌برداری انجام گرفته و ۱۲۸ واحد به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به خارج‌کردن ۱۲۶ تن از این محصولات از چرخه مصرف انسانی اظهار کرد: شهروندان تمامی فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنندتا برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی انجام شود.

خلیل‌زاده در ادامه گفت: ۵۶ هزار بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی در سالجاری انجام شده است.

وی بیان کرد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد و کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نظارت بر فرآورده‌های دامی باید با دقت نظر بیشتری انجام شود، زیرا ارتباط مستقیم با تامین سلامت شهروندان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.