سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی وزیر خارجه اوکراین و اتحادیه اروپا درباره عملیات کورسک روسیه

دیمیتری کولیبا در تماسی تلفنی با جوزپ بورل درباره عملیات تهاجمی به کورسک روسیه گفت‌وگو کرد.

در حالی که اکنون جنگ اوکراین در جبهه‌های جنوبی و شرقی متمرکز است، کی‌یف طی اقدامی غافلگیرانه اقدام به یورش به منطقه کورسک روسیه کرده و بخشی از این منطقه را اشغال کرد. مقامات مسکو از این اقدام به خشم آمده و وعده داده‌اند پاسخ سختی به اوکراین به دلیل این حمله خواهند داد.  

به گزارش الجزیره، دیمیتری کولیبا، وزیر خارجه اوکراین امروز (سه شنبه) با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون عملیات کورسک گفت‌وگو کرد.  

کولیبا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: من در تماس تلفنی با بورل، وی را در جریان آخرین جزئیات عملیات نظامی اوکراین در کورسک قرار دادم.  

در ادامه این پیام آمده است: ما در این تماس تلفنی درباره طیف گسترده‌ای از مسائل به گفت‌وگو پرداختیم. موضوع تولید تسلیحات و تحویل مهمات جدید به اوکراین از جمله مسائلی بود که با بورل درباره آن به رایزنی پرداختم.  

این تماس تلفنی پس از آن صورت می‌گیرد که کشور‌های اروپایی برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ اقدام به تحویل جنگنده‌های اف ۱۶ به کی‌یف کرده‌اند. با این حال، مقامات کی‌یف به دنبال دریافت تسلیحات بیشتر به ویژه مهمات توپخانه‌ای از غرب هستند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.