سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرز باشماق و تمرچین بهترین مسیر برای تردد زائران اربعین است

رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مرز‌های باشماق و تمرچین از شرایط آب و هوایی مناسبی برخوردار هستند، به زائران توصیه کرد این ۲ مرز را برای تردد انتخاب کنند.

سیدمجید میراحمدی شامگاه سه شنبه در بازدید از مرز باشماق مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سه سال اخیر مرز‌های باشماق و تمرچین به دلیل گرمای هوا در دیگر مرزها، برای عبور زائران به عراق در نظر گرفته شد که از سال گذشته مورد استقبال زائران قرار گرفت.

رییس ستاد مرکزی اربعین به زائران اربعین حسینی توصیه کرد، مرز باشماق و تمرچین را برای سفر انتخاب کنند.

وی افزود: این دو مرز از آب و هوای معتدل برخوردار است و تفاوت درجه حرارت این دو مرز با مرز‌های مهران و خسروی نزدیک ۲۰ درجه است.

میراحمدی با بیان اینکه زائران تا ۲۶ مرداد به صورت رایگان از مرز باشماق تا سلیمانیه انتقال داده می‌شوند، اضافه کرد: در آنسوی مرز نیز اتحادیه میهنی کردستان عراق، سنگ تمام گذاشته اند و برای عبور از مرز مشکلی نداریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید براینکه مرز باشماق در ایام اربعین به جلوه کاملی از اتحاد بین شیعه و سنی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این مرز جلوه به یادماندنی را برای تمام زائرین که از این مرز عبور می کنند به یادگار خواهد گذاشت.

میراحمدی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار زائر از مرز باشماق عبور کردند و پیش بینی می‌شود این آمار امسال افزایش قابل توجهی پیدا کند.

مرز باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.