سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه جهاد مقدس تا دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرای برنامه ویژه جهاد مقدس تا دفاع مقدس همزمان با ایام حضور رهبر انقلاب در فردوس خبر داد.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جلسه هم اندیشی با مدیران صدا و سیما پیرامون برگزاری سومین سال اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس گفت: برای برگزاری این اجلاسیه ملی که یادآور حضور جهادی دو ماهه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از طلاب در سال ۱۳۴۷ در مناطق زلزله زده شهرستان فردوس است برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به ارائه خدمات مومنانه، افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و حضور خانواده‌های شهدای جهادگر از سراسر کشور اشاره کرد. 

او افزود: رونمایی از نشان ملی فردوس و تجلیل از چهره‌ها و دستگاه‌های برتر فعال در عرصه‌های جهادی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه ملی است که در فردوس برگزار خواهد شد.

هنری با قدردانی از عملکرد صدا و سیمای استان در پوشش فعالیت‌های گروه‌های جهادی اظهار کرد: تولید و پخش مستند‌ها و برنامه‌های متنوع و معرفی جامع کتاب دوباره فردوس و کمک به ثبت شدن روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم رسمی کشور بخشی از اقدامات انجام شده در رسانه ملی است که به تبیین فرهنگ جهادی کمک شایانی کرده است

روشن فرماندار فردوس هم با اشاره به برگزاری ده‌ها برنامه متنوع برای گرامیداشت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی گفت: از دهم تا ۳۱ شهریور با مشارکت همه اقشار مردم و دیگر ظرفیت‌های استانی و ملی، این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، علمی، ورزشی، پزشکی و استقرار گروه‌های جهادی اجرایی خواهد شد. 

او افزود: برای سومین سال در شهرستان فردوس با عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود که شامل برگزاری جشنواره ورزشی، عکس و شب شعر، نشستی ویژه بانوان، استقرار گروه‌های جهادی در منطقه و استان در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی، خدمات درمانی، عمرانی، استقرار موکب‌های جهادی از سراسر کشور برای خدمت به زائران امام رضا که در مسیر فردوس تردد می‌کنند و برگزاری جشنواره علمی است.

روشن در ادامه همچنین از همراهی و فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در انعکاس و پخش رویداد مهم و جهادی سیزده شهریور در دو سال گذشته قدردانی کرد و ادامه داد: امسال هم رسانه ملی در سطح استانی و ملی برای تبیین و اهمیت روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش مهم و تأثیرگذار حرکت‌های جهادی و امداد‌های مردمی که از سال ۴۷ در فردوس رقم خورد گفت: ترویج فرهنگ کار جهادی در همه بخش‌ها می‌تواند کشور را تقویت کند و روز سیزده شهریور از این حیث یک فرصت مهم است که باید به درستی تبیین شود. 

او افزود: باید از رویداد تاریخی و ماندگار ۱۳ شهریور و اجلاسیه شهدای جهادگر به نحو احسن در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان فردوس و استان در سطح ملی بهره برد. 

آینه دار در ادامه از آمادگی و همکاری رسانه ملی در بخش‌های مختلف خبر، صدا، سیما، فضای مجازی در شبکه استانی و شبکه‌های سراسری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی همچون بسیج سازندگی، پیام این روز را در قالب تولید و پخش برنامه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.