سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان هجوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

عربستان تهاجم آشکار و مکرر نیرو‌های اشغالگر و تعدادی از شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی به صهیونیست‌ها هشدار داد: «اقدامات اسرائیل احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را به ویژه با توجه به فاجعه انسانی که مردم فلسطین شاهد آن هستند، برانگیخته است». 

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه ضمن تاکید بر اهمیت احترام به مقدسات دینی از جامعه بین‌المللی خواست که مسئولیت خود را در قبال نقض مداوم قوانین بین‌المللی توسط (رژیم) اسرائیل به عهده بگیرد.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از دو هزار شهرک نشین صهیونیست صبح امروز (سه شنبه) تحت حمایت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی برای انجام مراسم تلمودی به مسجد الاقصی یورش بردند. گزارش شده است که شهرک نشینان اسرائیلی هنگام هجوم به مسجد در حال اهتزاز پرچم رژیم اشغالگر دیده شده‌اند. 

تاریخ‌نگاران نوشته اند که ۳۳ سال پس از عروج حضرت عیسی، قیام بزرگی در سراسر فلسطین شعله‌ور شد که ۷ سال (۶۶ تا ۷۳ میلادی) تداوم پیدا کرد. این قیام مردم فلسطین علیه ظلم سرمایه‌داران یهود و همدستان رومی آنها بود. در این‌جنگ خونین، معبد سلیمان آتش گرفت و سوخت. اما جوزفوس فلاویوس مورخ یهودی، آتش‌سوزی و تخریب معبد سلیمان را امری کاملا تصادفی می‌خواند و می‌گوید شهر به تصرف رومی‌ها درآمد. اما واقعیت این است که معبد سلیمان به دست خود یهودیان تخریب شد. اکنون هر ساله شهرک‌نشینان صهیونیست که امروز را یک روز شوم می‌دانند به مسجد الاقصی یورش برده و مراسم تلمودی برگزار می‌کنند.

پیش از وزارت خارجه عربستان، جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که هجوم «بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «اسحاق گلدکنف» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به صحن مسجد الاقصی «تجاوز به مردم و مقدسات آنها و تحریک احساسات مسلمانان» است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.