سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه علیه آفت سن گندم به ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار هکتار رسید

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: امسال در سطح سه میلیون و ۱۲۴ هزار هکتار با آفت سن گندم در مزارع کشور مبارزه شد.

سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امسال در سطح ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن گندم صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ هزار هکتار معادل ۲۲ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته او، امسال دو میلیون هکتار علیه آفت سن مادر و یک میلیون و ۱۲۴ هزار هکتار با پوره سن گندم مبارزه شد.

معین ادامه داد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش ۴۵ تا ۵۰ درصدی بارش کمتر از نرمال در فصل پاییز و آغاز بارش از نیمه دی ماه، برای نخستین بار نرم مبارزه با آفت سن مادر در مزارع آبی تغییر کرد چراکه بدنبال از بین رفتن جمعیت این آفت در مرحله مادری بودیم تا در مرحله پوره مبارزه کمتری صورت بگیرد.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات افزود: بیش از ۶۰ درصد مبارزه با سن گندم در مزارع دیم استان های غرب کشور صورت گرفته است.

او میزان سن‌زدگی گندم در سال زراعی گذشته را ۷ دهم درصد اعلام کرد و گفت: گرچه تا پایان فصل برداشت و خرید نمی توان آمار دقیقی از میزان سن زدگی اعلام کرد، اما انتظار می رود که میزان سن زدگی کمتر از سال قبل باشد.

خبرنگار: آزاده محبی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.