سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: اوج مصرف برق کشور نسبت به دیروز حدود هزار مگاوات کاهش‌یافته است.

عبدالامیر یاقوتی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: اوج مصرف برق کشور نسبت به روز گذشته حدود هزار مگاوات کاهش‌یافته است، اما احتمال کاهش بیشتر فعلاً وجود ندارد.

وی ادامه داد: با آنکه دمای هوا در برخی نقاط نوار شمالی کشور، تهران و مناطق مرکزی تا حدودی کاهش یافته، این کاهش دمای هوا خیلی محسوس نبوده و موج گرما همچنان در کشور حاکم است.

مدیرکل امور مشتریان صنعت برق خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که این پایداری دما در روز‌های آینده هم وجود داشته باشد؛ هر چند که تا حدودی بر مصرف برق مؤثر بوده و روز گذشته، نزدیک به هزار مگاوات از اوج مصرف کشور کاسته شده است.

یاقوتی گفت: انتظار می‌رود اوج مصرف برق امروز، مانند دیروز، حدود ۷۸ هزار مگاوات باشد و در روز‌های آینده هم تغییر چندانی نمی‌تواند به وجود آید.

وی افزود: با توجه به بالابودن میزان مصرف و ماندگاری دمای هوا، هم‌وطنان به نکات صرفه‌جویی همچنان توجه کنند.

مدیرکل امور انرژی صنعت برق با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله مربوط به سرمایش است، ادامه داد: هم‌وطنان می‌توانند با تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه به بالا، استفاده صحیح از تجهیزات سرمایشی و استفاده‌نکردن از لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف؛ یعنی، ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳، کمک زیادی به تأمین پایدار برق و حفظ سلامتی تجهیزات برقی داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.