سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعی‌های مکرر برق در کازرون و ورود دادستان به موضوع

با توجه به قطع مکرر برق طی چند هفته اخیر و تشدید آن در چند روز گذشته و نارضایتی شدید شهروندان کازرونی، به منظور صیانت از حقوق شهروندی، دادستان شهرستان به موضوع ورود کرد.

با توجه به قطع گسترده و مکرر برق طی چند هفته اخیر و تشدید آن در چند روز گذشته و نارضایتی شدید شهروندان کازرونی، به منظور حفظ حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندی، به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلسه‌ای اضطراری با حضور قاضی رضوی اصل جانشین دادستان، فیاض مدیریت توزیع برق، رهنمایی نماینده سازمان انتقال برق، بازیار رابط پیشگیری از جرم دادگستری و تعدادی از شهروندان در شعبه دادستانی برگزار شد.

قطعی های برق در شهرستان کازرون کاهش یابند

قاضی رضوی اصل جانشین دادستان کازرون در این جلسه بیان کرد: باید تا جایی که امکان دارد سعی شود به طرق مقتضی قطعی و خاموشی‌ها کاهش یابند و این موضوع از طریق ادارات متولی به قید فوریت پیگیری شود و همچنان که در مصرف باید صرفه جویی صورت گیرد از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود علل و عوامل خاموشی ها، جدول زمانبندی این خاموشی‌ها تا برخی سوء تفاهم ها، ابهامات و شایعات که باعث نارضایتی شدید مردم شده نیز از بین برود.

او گفت: رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مسائل آن‌ها بویژه در مورد قطع برق باید اولویت مسئولان شهرستان باشد تا هر چه سریع‌تر مشکل خاموشی‌ها برطرف شود.

رضوی اصل تصریح کرد: تدابیری برای رفع کامل یا کاهش تا حدامکان قطع برق اندیشیده شود و جهت جلوگیری از ورود خسارت به اموال و دارایی‌های مردم برنامه‌های قطع برق به طرق مقتضی به مردم اطلاع رسانی شود.

جانشین دادستان همچنین تاکید کرد: از همه امکانات و توان داخلی استان و شهرستان در جهت تامین برق شهروندان استفاده شود. 

رضوی اصل افزود: اقدامات لازم در خصوص پیگیری کاهش خاموشی‌های شهرستان کازرون با توجه به گرمای شدید هوا انجام شود و مکاتبات لازم صورت گیرد و مراتب هرچه سریع‌تر به دادستان مرکز استان و شهرستان گزارش شود. 

او ادامه داد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به این موضوع ورود می‌کند و در صورت وجود هر گونه اهمال یا ترک وظایف قانونی از سوی مدیران مربوطه در انجام وظیفه برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

جانشین دادستان کازرون همچنین ضمن بیان دفاع از حقوق عامه و اینکه نباید از این طریق به مردم آسیب و خسارت وارد آید، گفت: شهروندان نیز در صورت ورود خسارت به آن‌ها می‌توانند از طریق مجاری قانونی و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پیگیری لازم را کنند.

قطع برق شهروندان در کازرون به هیچ وجه دست شرکت توزیع برق کازرون نیست

فیاض مدیریت توزیع برق کازرون هم ضمن بیان علل و عوامل قطعی برق در روز‌های گذشته تاکنون، بیان کرد: خاموشی‌ها به هیچ وجه دست شرکت توزیع برق کازرون نبوده و از مرکز است و چنانچه خسارتی هم به شهروندان وارد شده از طریق مجاری قانونی و ثبت نام در سایت مربوطه می‌توانند خسارات خود را وصول کنند.

رهنمایی نماینده شرکت انتقال برق فارس در شهرستان کازرون نیز ضمن بیان وضعیت تولید برق در نیروگاه‌ها و میزان مصرف در شهرستان اظهار کرد: میزان کمبودها، خاموشی‌ها و همه اقدامات انجام شده توسط مدیریت شبکه برق کشور صورت می‌گیرد و از دست ما خارج است ولی به دلیل گرمای هوا بالتبع مصارف شهروندان هم بالا رفته که تولید جوابگوی مصرف نیست و خاموشی‌ها در همه مناطق استان بدون تبعیض جهت مدیریت برق در حال انجام است ولی علیرغم همه این مسائل پیگیر حق و حقوق شهرستان کازرون هم هستیم و خواسته‌های به حق مردم را منعکس می‌کنیم.

 شهروندان حاضر در جلسه، انتقادات و سوالات خود را بیان و مسئولان حاضر در جلسه به صورت شفاف پاسخ همه سوالات را بیان کردند ولی به خاطر گرمای شدید هوا در شهرستان خواستار پیگیری جهت کاهش خاموشی‌ها شدند که دستورات لازم جهت پیگیری از طریق مسئولان استانی و نماینده مردم در مجلس صادر شد.

برچسب ها: قطع برق ، خاموشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.