سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی رئیس‌جمهور:

معاونت علمی را در دوران بلوغش تحویل گرفتم

افشین گفت: زمانی معاونت علمی ریاست جمهوری را تحویل می‌گیرم که به بلوغ خودش رسیده است.

 حسین افشین، معاون علمی رئیس‌جمهور در آیین تکریم ومعارفه معاونت علمی وفناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور دولت چهاردهم گفت: دانش آموزان، موتور پیشران نیروی انسانی هستند و توسعه کشور از بخش دانش‌آموزی می‌گذرد و خلاقیت از کودکی رشد می‌یابد و باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

توصیه رئیس‌جمهور چهاردهم به معاون علمی چه بود؟ 

او اظهار کرد: آقای پزشکیان در جلسه‌ای که خدمتشان بودم به بنده تاکید کردند که من فراتر به معاونت علمی نگاه می‌کنم و معاونت باید بال پرواز وزارتخانه‌های دولت، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری باشد.

افشین بیان کرد :هیچ کجا تصدی‌گری نمی‌کنیم؛ این مجموعه صرفاً کارمند زیست بوم نوآوری کشور خواهد بود. از دکتر پزشکیان برای اطمینان به بنده تشکر می‌کنم و امیدوارم سزاوار این اطمینان باشم.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: معاونت علمی چه در دوران آقای ستاری و چه دوره دهقانی هیچ وقت وارد منازعات سیاسی نشد، هر کسی در این موقعیت قرار می‌گیرد باید همین اصل را حفظ کند.

او افزود: من خوشحال هستم زمانی معاونت علمی را تحویل می‌گیرم که به بلوغ خودش رسیده است و اگر در دوره بنده پیشرفتی صورت گرفت به همین دلیل بوده و اگر چنین نشد، قطعاً مقصر بنده هستم.

دو امدادی که در چهار دوره گذشته معاونت علمی انجام شده بهترین الگوی توسعه و پیشرفت کشور است

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی دولت سیزدهم در این مراسم گفت: معاونت علمی مهمترین دستگاه کشور است؛ دستگاهی که تمام کارش همان چیزی است که وظیفه‌اش است؛ پیشرفت و توسعه کشور .

او ادامه داد: معاونت علمی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان، بیش از ده‌هزار شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۸۰ صندوق، داشتن سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی و بدنه نخبگانی قوی هم‌اکنون یک دستگاه پیشران در کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.