سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت گاز در اروپا به بالاترین سطح خود در ۸ ماه گذشته رسید

در پی حمله اوکراین به استان کورسک روسیه، قیمت گاز در اروپا رکورد ۸ ماه گذشته را زد.

الکسی گریواچ، معاون رئیس صندوق امنیت ملی انرژی روسیه با توجه به ترس از اختلال در عرضه گاز روسیه از طریق اوکراین، افرادی را که از افزایش قیمت گاز در اروپا متاثر شده اند، معرفی کرد.

براساس گزارش آر تی، این کارشناس بازار انرژی با اشاره به اینکه صنایعی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند متاثر از افزایش قیمت گاز در اروپا هستند، گفت: قربانیان اصلی افزایش قیمت‌ها صنایع انرژی بر و اقتصاد اروپا هستند.

با ادامه نگرانی‌ها از قطع شدن گاز از روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، قیمت گاز در بورس‌های اروپا در حال افزایش است. قرارداد‌های آتی گاز در اروپا در معاملات دیروز دوشنبه ۶ درصد افزایش یافت و برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۳ از سطح ۴۸۰ دلار در هر هزار متر مکعب فراتر رفت.

حمله اوکراین به استان کورسک در جنوب غربی روسیه نگرانی‌هایی را در بازار‌های اروپایی در مورد عرضه گاز از روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین ایجاد کرد، زیرا ایستگاه گازی سودجا در این استان روسیه است.

تامین گاز از طریق ایستگاه سودجا در حال حاضر تنها مسیر برای پمپاژ گاز روسیه از طریق خاک اوکراین به اروپا است و گازپروم سالانه حدود ۱۵ میلیارد متر مکعب از این مسیر را پمپاژ می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.