سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد:

اعزام ۳۰ هزار زائر اولی به عتبات عالیات

مدنی با اشاره به پشتیبانی از مواکب مستقر در مرز‌های ۹ گانه در ایام اربعین حسینی، از خدمت‌­رسانی ستاد اجرایی فرمان امام به زائران با شعار «برکت الحسین» خبر داد.

 سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در ایام اربعین حسینی با شعار «برکت الحسین» در ۹ نقطه مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین، باشماق، بازرگان، ریمدان و میرجاوه از مواکب خدمت‌­رسان، پشتیبانی خواهد کرد، گفت: عمده خدمات این ستاد به مواکب معطوف به تأمین آب معدنی و مواد غذایی جهت طبخ و توزیع غذای گرم به زائران خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به خدمات زیرساختی انجام گرفته از سوی ستاد، افزود: در راستای بهبود خدمت­‌رسانی به زائران اربعین حسینی، علاوه بر تجهیز و تکمیل امکانات مستقر در پایانه مرزی برکت در مهران، از جاده ترانزیتی برکت به طول ۳ کیلومتر نیز در مرز خسروی بهره­‌برداری شد.

مدنی از احداث ۲۰۲ چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مرزی و استقرار ۲۸ چشمه سرویس سیار در مرز مهران خبر داد و گفت: بهسازی و تکمیل مسجد جامع برکت الحسین خسروی از دیگر اقدامات زیرساختی این ستاد برای خدمت‌­رسانی به زائران اربعین ۱۴۰۳ بوده است.

وی با اشاره به گرمای کم­‌سابقه هوا و تدارک لازم برای تأمین و توزیع بیش از ۱۶ میلیون بطری آب معدنی و ۴۰ هزار قالب یخ، ادامه داد: توزیع دو میلیون پرس غذای گرم از طریق مواکب، استقرار ۶ کارخانه تولید یخ سیار و پخت روزانه ۳۰ هزار قرص نان در مرز مهران از برنامه­‌های این ستاد در حوزه تأمین مواد غذایی و آشامیدنی است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه بیمارستان سیار ۹۲ تختخوابی برکت همچون سال­‌های گذشته در عمود ۹۸۹ مستقر خواهد شد، افزود: ۱۶۰ نفر کادر درمان برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین اعزام می­‌شوند و علاوه بر این ۱۰۰ پزشک دیگر نیز برای امدادرسانی در طول مسیر پیاده­‌روی در نظر گرفته شده است.

سید امیرحسین مدنی با اشاره به انتقال دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و حمایت دارویی از ۹ موکب درمانی مستقر در مسیر زائران اربعین، گفت: علاوه بر استقرار بیمارستان سیار برکت، درمانگاه برکت برای ارائه خدمات درمان سرپایی و ۳ دستگاه آمبولانس برای پاسخگویی به حوادث احتمالی در محل عمود ۹۸۹ آماده خواهند بود.

وی از اعزام ۳۰ هزار نفر زائر اولی و افراد نیازمند از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور که در حسرت زیارت مانده­‌اند، خبر داد و افزود: با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام این تعداد از افراد با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

برچسب ها: اربعین ، ستاد اجرایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.