سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کار وزارت راه و شهرسازی برای وزیر خانم دشوار است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حضور یک خانم در وزرات آموزش و پروش قطعا اثرگذارتر است و می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان گفت: انتخاب ۱۹ نفر به‌طوری که مطلوب باشد، تقریبا امکان‌ناپذیر است. ما باید بین ایده‌آل و آنچه که برای ما امکان‌پذیر است، تفاوت قائل شویم.

وی افزود: بعضی‌ها می‌گویند که این کابینه مطلوب نیست ولی مقدور است. وظیفه نمایندگان مجلس است که وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و وزیر مناسب را انتخاب کنند.

اکرمی درباره فریبا صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت آقای پزشکیان نیز عنوان کرد: قبلا وزارت راه به 2 قسمت تقسیم شده بود؛ مسکن و شهرسازی و راه و ترابری؛ که بعد‌ها این دو باهم ادغام شدند. خانم صادق در بحث مسکن و شهرسازی بسیار توانمند است، اما در موضوع راه و ترابری باید راجع‌به او فکر شود.

وی تصریح کرد: صادق، یک خانم است. باتوجه به اینکه کار وزارت راه و شهرسازی دشوار است، باید به این نکته توجه کرد که آیا او توان بر عهده گرفتن چنین مسئولیتی را دارد یا خیر؟

حجت الاسلام اکرمی همچنین درباره حضور تنها یک خانم در میان کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان افزود: من به عنوان یک طلبه احساسم بر این است که باید خانم‌ها در جا‌هایی که جنبه آموزشی، تربیتی و درمانی دارد، به کار گرفته شوند. به عنوان مثال، یک خانم در وزرات آموزش و پروش قطعا اثرگذارتر است و می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد. نیمی از جمعیت کشور ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و باید آنها را به کار گرفت.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شغل فقط وزرات نیست؛ شغل فقط سازمان نیست؛ شغل یعنی جایی که بتوان در آن افکار را کنار هم گذاشت و یک برنامه برای آن درنظر گرفت؛ سپس وارد میدان شد.

همچنین او افزود: زن برای زندگی آفریده شده است، نه تقابل. طبق فرمایش امام، از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد. بانوان در ابتدا باید به خودباوری برسند و هم‌دیگر را قبول کنند. همچنین باید متناسب با آنچه که خدا برای آنها در نظر گرفته است، در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به حدیث معروف امیرالمونین (ع) که فرموده‌اند: «المرأة ریحانة»، بیان کرد: زن مانند گل است و باید به زندگی ظرافت دهد. من در دورانی که نماینده مجلس بودم به وزارت کار پیشنهاد دادم تا خانه‌داری را جزو مشاغل معرفی کند. خانه‌داری یک شغل کلیدی، اساسی و زیربنایی است. همسر بودن، مادر بودن، صاحب فرزند بودن مسئولیت است.

اکرمی اظهار کرد: من برابری فیزیکی بانوان و آقایان را قبول ندارم. بنده معتقدم که کار زن به مراتب سنگین‌تر از مرد است. هیچ مردی نمی‌تواند به تنهایی خانه و خانواده را مدیریت کند، ولی زن این توانایی را دارد. زن باید در کنار خانه‌داری به دنبال مهارت‌آموزی باشد؛ عمدتا هم در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی مؤثرتر است.

 همچنین  حجت الاسلام اکرمی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: هیچ منعی برای حضور بانوان در کابینه وجود ندارد، اما منع اجتماعی وجود دارد که آن هم باید اصلاح شود.

خبرنگار: مهسا حنیفه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
حاج آقا این خانم وزیرمگرمیخواهد برج و پل‌های جاده را بدوش بکشد که برایش دشوارهست؟اگرمدیرباشه حتی می‌تواند کشور را بچرخاند
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
یه جوری حرف می زنه انگار تو ایران زندگی نمی کنه. قرار نیست کار کنه. کار فقط برای کارگر. بابا اسمش روشه کار و کارگر