سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند:

«اسرائیلی‌ها» بین چکش انتقام ایران و سندان اختلافات سران تل‌آویو

تحلیلگران رژیم صهیونیستی گفتند که شهرک نشینان صهیونیست درحال حاضر بین چکش فشار‌های ناشی از انتظار پاسخ انتقام جویانه ایران و سندان اختلافات سران سیاسی و نظامی خود گرفتار شده‌اند.

به نقل از یدیعوت آحارنوت، تحلیلگران صهیونیست می‌گویند که رژیم صهیونیستی اکنون میان چکش فشار انتظار‌ها برای پاسخ مقاومت به ترور‌های اخیر و سندان اختلافات سران خود گیر افتاده اند و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جنگ روانی علیه رژیم اسرائیل را به خوبی می‌شناسد.

یوسی یوشع، تحلیلگر صهیونیست با اشاره به وضعیت شهرک نشینان صهیونیست برای تهیه آب و غذا و برق از ترس حملات انتقام جویانه محور مقاومت گفت: درگیری اکنون تنها میان (رژیم) اسرائیل و جنبش حماس نیست بلکه در داخل نیز درگیری وجود دارد. تنها در روز گذشته تنش خطرناکی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) و یوآو گالانت (وزیر جنگ) این رژیم رخ داد تا جایی که میان آنها بیانیه‌های تندی رد و بدل شد و اسرائیلی‌ها نظاره گر آنها بودند؛ درحالی که در یک دست چراغ قوه و در دست دیگر ژنراتور برق (از ترس شرایط پس از حمله انتقام جویانه محور مقاومت) داشتند.

موران ازولای، دیگر تحلیلگر صهیونیست گفت: بعد از اینکه یوآو گالانت دوشنبه شب با بی رحمی و به طور علنی به نتانیاهو حمله کرد و دلیل آن نیز وجود برخی گزارش‌ها مبنی بر قصد نتانیاهو برای برکناری گالانت بود، نظام سیاسی در تل آویو شبانه این سوال را مطرح کرد که در سایه بی اعتمادی و رقابت وحشتناک، چگونه این دو فرد می‌توانند به همکاری خود در کنار یکدیگر ادامه دهند.

از سوی دیگر، یهودا شلیزنجر، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» گفت: اسرائیلی‌ها (صهیونیست ها) دو هفته است که تحت فشار (ناشی از انتظار انتقام گیری محور مقاومت) قرار دارند. آن‌ها به مقامات بالادست نگاه می‌کنند و به جای اینکه یک رهبری متحد و هماهنگ ببینند، شاهد اختلاف و درگری بین نتانیاهو و گالانت هستند و این وضعیت، ضرر و آسیب زیادی به همراه دارد.

همچنین پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» به نقل از «بوعاز گانور» رئیس دانشگاه «رایخمن» در تل آویو درباره توان حزب الله لبنان در سطح نظامی و جنگ روانی نوشت: یاد گرفتم که حزب الله را دست‌کم نگیرم. آنها برخلاف داشتن جنون «پاسخ فوری» معتقدند که عجله کار شیطان است، بنابراین من باور دارم که علیه اسرائیل اقدام خواهند کرد، اما چه بسا افکار دیگری در سر دارند. همچنین می‌توانیم این جمله (سید حسن) نصرالله (دبیرکل حزب الله) را اضافه کنیم که می‌گوید «انتظار بخشی از مجازات است» و او فهم زیادی در زمینه تاثیرگذاری (بر دشمن و جنگ روانی) دارد.

اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.