سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای فایننشال تایمز:

نیروی دریایی روسیه برای حمله اتمی به اروپا آموزش دیده است

روزنامه فایننشال تایمز مدعی است نیروی دریایی روسیه برای حمله اتمی به اروپا آموزش دیده است.

این روزنامه اعلام کرد اسناد دریافتی حاوی فهرستی از اهداف موشک‌هایی است که می‌توانند هم سلاح‌های متعارف و هم سلاح‌های هسته‌ای را حمل کنند. این اسناد که برای استفاده عملیاتی ارائه نشده است ۳۲ هدف برای ناوگان روسیه در اروپا را نشان می‌دهند.

برای ناوگان بالتیک، اهداف عمدتاً در نروژ و آلمان مشخص شده است. اینها شامل پایگاه نیروی دریایی در برگن (نروژ)، ایستگاه‌های رادار و تأسیسات نیرو‌های ویژه است.

بر اساس این اسناد، ناوگان شمالی روسیه می‌تواند تأسیسات صنایع دفاعی، به ویژه کارخانه کشتی سازی در بارو-این-فورنس انگلیس، جایی که کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها در آن ساخته می‌شوند، ضربه بزند.

ویلیام آلبرک، مقام سابق ناتو، که اکنون در اندیشکده استیمسون کار می‌کند، در گفتگو با فایننشال تایمز تاکید کرد که این تنها نمونه‌ای از اهداف در سراسر اروپا است.

این اسناد در مورد مزایای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مراحل اولیه درگیری صحبت می‌کنند. آنها همچنین احتمال حمل سلاح هسته‌ای توسط کشتی‌های روسی را نشان می‌دهند. قدرت مانور بالای ناوگان امکان حملات ناگهانی و عظیم در جهات مختلف را فراهم می‌کند.

طبق اسناد، اولویت اصلی در صورت درگیری با ناتو، تضعیف توان نظامی و اقتصادی دشمن است. در این سند همچنین به گزینه «حمله اعتراضی» اشاره شده است که نمونه آن منفجر کردن سلاح‌های هسته‌ای در یک منطقه دورافتاده برای ارعاب کشور‌های غربی است.

تحلیلگرانی که این اسناد را مطالعه کردند گفتند که این داده‌ها با ارزیابی ناتو از تهدید حملات نیروی دریایی روسیه مطابقت دارد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.