سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶.۹ هکتار از مراتع قزوین در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: ۶.۹ هکتار از مراتع استان از ابتدای سال جدید تاکنون در حوادث مختلف آتش سوزی از بین رفته است.

سرهنگ کیومرث سلیمانی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی استان همواره یکی از دغدغه‌های این سازمان بوده که در این راستا نیز برنامه‌های متعدد را تدوین و اجرایی کرده است.

وی برنامه‌های اجرا شده در حوزه حفاظت از منابع طبیعی را آموزش و تجهیز همیاران طبیعت دانست و اضافه کرد: افراد و گروه‌های تحت عنوان همیاران طبیعت در تمام روستا‌های استان قزوین آموزش دیده و به وسایل مهار آتش همچون آتش کوب مجهز شده اند که در صورت آتش سوزی بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: همچنین در سال گذشته آموزش‌های مدون و بسیار خوبی به اهالی بومی روستاها، دامداران و چوپان‌ها داده شد تا اقدامات مورد نیاز و ایمنی را هنگام روشن و خاموش کردن آتش در منابع طبیعی رعایت کرده و در هنگام رویت آتش سوزی اقدمات اولیه مهار حریق را انجام دهند.

این مسئول از هم استانی‌ها و مسافران در مسیر مراتع و منابع طبیعی استان قزوین درخواست کرد تا از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کرده و در صورت هنگام ترک محل نسبت به خاموش کردن آن مسئولانه رفتار کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین بیان کرد: واکنش سریع مهار آتش مهم‌ترین عامل جلوگیری از گسترش آتش سوزی است، بنابراین از همه همشهریان درخواست داریم تا در صورت رویت هرگونه آتش در مراتع و منابع طبیعی استان قزوین به سامانه ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

استان قزوین ۱۵ هزار و ۸۲۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که ۶۰ درصد آن را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و همچنین دارای ۲ ذخیره گاه مهم جنگلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.