سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز آفرینش‌های هنری سپاه لارستان، الگویی برای کشور است

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از مرکز آفرینش‌های هنری سپاه لارستان بازدید و آن را الگویی برای کشور معرفی کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه جهان در تب و تاب تحولات بزرگی است، گفت: ما بخشی از این تحولات را با چشمان خود مشاهده می‌کنیم، اما این تحولات بخش پنهانی هم دارد و آن، بزرگتر و مهمتر از بخش آشکار است چرا که هر کدام از این پرده‌هایی که در مقابل چشمانمان کنار رفته سرآغاز یک تحولی عمیق‌تر و طولانی‌مدتی خواهد بود.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم جان این تحول را در یک جمله بیان کنیم جمله‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند و آن اینکه «قدرت از غرب عالم به شرق عالم با محوریت آسیا منتقل می‌شود» است، تصریح کرد: باید ببینید جایگاه ایران در این تحولات کجاست؟ امروز ما وحشی‌ترین جنایتکاران عالم را می‌بینیم که چگونه دست به قتل عام مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه می‌زنند؛ و این همان نقل و انتقال قدرت است چرا که غرب بیش از ۳۰۰ سال بر مسلمین و مردم آفریقا، جنوب شرقی اروپا و آمریکای لاتین تسلط داشت و تمام منابع مادی این کشور‌ها را به کشور خود منتقل کردند و از فناوری‌ها و علم و دانش هم نهایت سو استفاده را داشتند، هیچ خدمتی را صادقانه به هیچ کدام از کشور‌های تحت سلطه خود ارائه نکردند و اگر هم فناوری‌ای را به این کشور‌ها دادند، به واسطه آن بر یک سرزمینی سیطره پیدا کردند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سیطره انگلستان بر هندوستان، که اگر این سیطره نبود زبان فارسی زبان رسمی این کشور و یکی از گسترده‌ترین زبان‌های دنیا بود، ادامه داد: غرب، قدرت را قبضه کرده بودند و ملت‌ها که در اثر انقلاب اسلامی بیدار شدند، مفصل‌های نگه‌دارنده این قدرت هم ضعیف شد و باعث انتقال قدرت شد.

سلیمانی با اشاره به آرمان‌های ملت ایران در قرون گذشته تأکید کرد: اگر اینجا (لارستان) سرزمینی بوده که در زمان سیدعبدالحسین لاری بنیان گذاشته شد با آن آرمان بزرگ، ببینید امروز چه قطاع بزرگی تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار دارد؛ جبهه مقاومت آن مقاومتی که در درون کشور‌های اسلامی شکل گرفته نتیجه همین انقلاب اسلامی است. 

او با اشاره به فروپاشی آمریکا و ضعیف شدن رژیم صهیونیستی در مقابل مظلوم‌ترین، بی‌دفاع‌ترین و تحت اشغال‌ترین مردم دنیا، تصریح کرد: آنها با بمباران مدارس و بیمارستان‌ها تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشند و این قدرت نظامی است، اما آیا می‌توانند قدرت سیاسی خود را هم در منطقه محقق کنند؟ این تفاوت آشکار وضعیت انتقال قدرت با محوریت کشور‌ای آن در دنیاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پیش قراول بودن انتقال قدرت به واسطه انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: اگر مردم لارستان صادرکننده فرهنگ ایرانی اسلامی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس هستند و پرچم جمهوری اسلامی و فرهنگ ملت ایران در آن سرزمین‌ها هستند، نشان دهنده همین پیروزی‌هاست، چراکه این مردم هیچ وقت عقب ننشستند و در راستای انقلاب اسلامی در مسیر رشد و اعتلا حرکت کردند.

سلیمانی گفت: کاری که در ناحیه لارستان انجام شده و تربیت این جوانان و نوجوانان انقلابی نقش‌آفرین، به ویژه در عرصه فضای مجازی و رسانه و هنر‌های دیجیتال، سرود، و تصویرگری در فضای مجازی و دیجیتالی و سایر هنر‌های جدید مطرح است، انجام داده، در درجه اول بزرگترین دستاورد است.

او اینکه جوانان در چنین عرصه‌هایی در لارستان وارد میدان شده‌اند را از موارد فتح الفتوح مورد نظر رهبری دانست و تصریح کرد: این ناحیه این شایستگی را دارد که همه زیرساخت‌ها برای تولیدات برای عموم مردم ایجاد شود و این نیازمند تربیت نیرو و تهیه زیرساخت است. 

سلیمانی با بیان اینکه شاید در هیچ کدام از شهرستان‌ها در هیچ استانی چنین زیرساخت‌هایی که در لارستان است را نداشته باشیم، ادامه داد: این مهم اول با همت خود مردم و پشتیبانی فرمانده سپاه فجر ایجاد شده که باید گسترش یابد؛ چرا که عصر فرهنگ و هنر و رسانه در زمان کنونی تاثیر زیادی در جامعه دارد، اما دشمنان می‌دانستند ملت ایران یک ملت فرهنگساز و مبتکر، نوآور و تولیدکننده است، به همین دلیل با ابزار‌های مختلف فتنه، جنگ، تجزیه طلبی، محاصره و تحریم‌های اقتصادی خواستند ملت را متوقف کنند، حتی از ناحیه از مشکلات اقتصادی می‌خواستند به آسیب‌های اجتماعی هم دامن بزنند، اگرچه تا حدودی هم توانست حرکتی از خود نشان دهد، اما با توجه به ظرفیت‌های مردمی باید حرکت فرهنگی خود را با چشم انداز مشخصی ساماندهی و دنبال کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج لارستان به این ظرفیت مردمی توجه کرده است، افزود: این توجه از سوی عموم جامعه لارستان در مشارکت و بنیان زیرساخت‌های این مرکز از جمله خیرین مردم، و خانواده‌های معظم شهدا، بوده و نقش و مسئولیتی به عهده گرفتند که این کار بسیار ارزشمند است و الگویی می‌شود برای کشور.

سلیمانی با بیان اینکه این اتفاقات به زودی پیروزی‌های بزرگ‌تری را به ما نشان خواهد داد، گفت: آینده ملت ایران بسیار روشن و اطمینان‌بخش است، همان طور که امام راحل (ره) در سال‌ها قبل که در قرن ۱۴ هجری بودیم فرمودند قرن آینده از آن اسلام است و الان چند سالی است که در قرن ۱۵ هجری هستیم و طلیعه این فتوحات آشکار شده است.

او با بیان اینکه از زمانی که ملت ایران اسلام را اختیار کرد همیشه به دنبال این بوده که در یک سرزمینی زندگی کند که عدل و قسط بیان شده در اسلام ناب حاکمیت داشته باشد، افزود: زیر علم جمهوری اسلامی این مهم فراهم شد تا در مسیر این خواسته قرار بگیریم و در جایگاهی که ملت ایران شایسته آن قرار بگیرد و در این ۴۵ سال از این مسیر خارج نشده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه در همه اتفاقاتی که در منطقه و جهان در این ۴۵ سال روی داده، ملت ایران در مسیر حق ایستاده بود، تصریح کرد: برای آزادی فلسطین و قدس هم خیلی مجاهدت انجام داده و از این جهت به این ملت مقاوم افتخار می‌کنیم و مردم لارستان هم از قرن‌های گذشته در جبهه حق ایستاده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.