سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال و هوای المپیک در ایستگاه فضایی چین

فضانوردان چینی المپیک را با پرش ارتفاع، شنا، والیبال و اجرای موارد دیگر در ریزگرانش در ایستگاه فضایی خود جشن گرفتند.

فضانوردان ماموریت شنژو ۱۸ (Shenzhou ۱۸)، یه گوانگفو (Ye Guangfu)، لی کنگ (Li Cong) و لی گوانگسو (Li Guangsu) از اواخر آوریل در ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) حضور دارند و توانایی فیزیکی خود را با انجام کار‌های مرتبط با شغل‌شان مانند پیاده‌روی فضایی ثابت کرده‌اند.

به نقل از اسپیس، اما فضانوردان به تازگی زمان زیادی را صرف کردند تا برخی از ورزش‌هایی را که ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ پاریس به تازگی انجام داده‌اند را در فضا به نمایش بگذارند.

در المپیک تیانگونگ که در ویدئویی که به تازگی توسط دوربین مداربسته چینی منتشر شده است، دیده می‌شود، فرمانده ماموریت یعنی یه گوانگفو مشعل المپیک را به لی کنگ و لی گوانگسو می‌رساند.

سپس تنیس روی میز آغاز شد که توسط لی گوانگسو نمایش داده شد. یو گوانگفو و لی کونگ سپس والیبال بازی کردند.

فضانوردان ترکیبی از حرکات شنا را در طول ایستگاه سه ماژولی تیانگونگ به نمایش گذاشتند. وزنه‌برداری که یک رویداد بسیار ساده‌تر در شرایط ریزگرانش است نیز به نمایش گذاشته شد.

فضانوردان همچنین حمایت خود را از ورزشکاران چینی اعلام کردند.

در زمین، ایالات متحده و چین هر کدام با ۴۰ طلا در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفتند و ایالات متحده در مجموع مدال‌های بیشتری کسب کرد.

خدمه شنژو ۱۸ تا ماه اکتبر یا نوامبر در مدار خواهند ماند. آنها سپس کنترل تیانگونگ را به فضانوردان ماموریت شنژو ۱۹ واگذار خواهند کرد. اسامی فضانوردان این ماموریت بعدی هنوز اعلام نشده است.

منبع: ایسنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.