سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاج:

۲ بازی در هفته اول لیگ برتر با VAR انجام می‌شود/ وضعیت ورزشگاه یادگار امام(ره) عالی است

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد استفاده از کمک داور ویدیویی گفت: ۲ بازی در هفته اول لیگ برتر با VAR انجام می‌شود که البته باید صدا و سیما در این زمینه کمک کند.

مهدی تاج سه شنبه در جلسه مجمع سالیانه هیات فوتبال آذربایجان شرقی، با اشاره به دیدار خود با شهید آیت الله آل هاشم، اظهار کرد: وقتی با حاج آقا آل هاشم دیدار کردم، اطلاعات فوتبالی خوبی داشتند و حتی در مورد خود من هم اطلاعات کاملی داشتند. ایشان در مورد حضور بانوان در ورزشگاه گفتند که اصلا مخالف نیستم و گفتند که کرامت بانوان باید حفظ شود، این حرف درستی است و برای من جالب بود و در بازدیدی از استادیوم یادگار امام(ره) دیدم که ورودی بانوان به استادیوم جدا شده است.

وی با اشاره به دیدار خود با حجت الاسلام مطهری، امام جمعه جدید تبریز نیز افزود: جلسه بسیار خوبی داشتیم و ایشان دید باز و مثبت دارند، ارزیابی مثبتی از این ملاقات دارم.

قرار شد تا موانع بحث سرباز قهرمان را حل کنیم

وی ادامه داد: جلسه‌ای با ستاد نیروهای مسلح داشتیم و قرار شد تا موانع بحث سرباز قهرمان را حل کنیم، تعدادی از فوتبالیست‌ها سرباز هستند و باید در تیم‌های ملوان و فجر بازی کنند در حالی که این تعداد سرباز نمی‌توانند فقط در ۲ تیم بازی کنند و از سویی نیز نمی‌شود که فوتبالیست به پادگان برود.

همه باید به تراکتور کمک کنند

تاج افزود: فوتبال، بار بسیاری از بخش‌های دیگر جامعه را به دوش می‌کشد، فوتبال به رفع مشکلات اجتماعی کمک می‌کند و وقتی تیم ملی فوتبال می‌برد، یک ایران خوشحال می‌شود و بدون شک فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست، تراکتور هم نه یک تیم بلکه یک جریان در روند توسعه تبریز است و همه باید به تراکتور کمک کنند.

وی با بیان این‌که ایجاد یک ورزشگاه به معنای تخریب یک زندان است، ادامه داد: جزو نادرترین کشورها هستیم که پول خود فوتبال هم به فوتبال اختصاص نمی‌یابد، اگر درآمدهای فوتبال به خود فوتبال داده شود، می‌تواند خودش را اداره کند.

وی گفت: مشکلات ورزشی شهرستان‌های مختلف کشور مشابه هم هستند و جوان‌ها و ورزشکاران جایی برای تمرین ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به چهره فوتبالی رئیس جمهور، افزود: امیدواریم دکتر پزشکیان به عنوان یک فوتبالیست به فوتبال کمک کنند، البته باید از شهید رئیسی نیز قدردانی کرد که برای نوسازی ورزشگاه آزادی کمک بسیاری کردند و حتی هواپیمایی اختصاصی دولت را به تیم ملی دادند.

استاندارد ورزشگاه در دنیا ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر

وی با بیان این‌که امروز ورزشگاه بزرگ نمی‌سازند بلکه ورزشگاه‌های ۵۰ و ۶۰ هزار نفری را نوسازی می‌کنند و باقی تماشاگران نیز بازی را از تلویزیون نگاه می‌کنند، تاکید کرد: ورزشگاه آزادی، همه الزامات یک ورزشگاه بین المللی را دارد و در ۲ سه هفته دیگر آماده می‌شود.

وی با بیان این‌که برای بانوان ورزشی نویس، فضا در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امروز به ورزشگاه یادگارامام(ره) رفتم و دست مریزاد به آقای ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌گویم زیرا با توجه به وضعیت قبلی این ورزشگاه اکنون بسیار عالی شده است و حتی موتورخانه ورزشگاه مانند یک هتل است.

تاج ادامه داد: وضعیت چمن، ورزشگاه و رختکن‌های ورزشگاه بسیار خوب است و کمی ضعف هم مانند گیت‌ها وجود دارد که باید به سرعت حل شود. بازی‌ها در ورزشگاهی که نور، چمن و رختکن مناسب دارد ولی گیت و بلیت مشخص ندارند، بدون تماشاگر برگزار می‌شود مثلا ورزشگاه غدیر اهواز که تا زمان آماده شدن گیت، به عنوان میهمان بازی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: گیت ورزشگاه برای هفته دوم لیگ و مسابقه تراکتور و پرسپولیس باید فراهم شود تا هواداران خونگرم تراکتور که من بابت بازی تراکتور و نفت مدیون آن‌ها هستم و جا دارد از آن‌ها عذرخواهی و تشکر شود، در ورزشگاه حضور یابند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این‌که شهید مالک رحمتی، استاندار شهید یکی از عوامل اصلی خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال بود، افزود: ایشان به صورت جدی در زمانی که در سازمان خصوصی سازی حضور داشت، این موضوع را در دولت پیگیری کردند.

وی به نکاتی درباره برگزاری و لغو بازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طبق قانون فیفا هیچ مسابقه فوتبالی مگر با دستور افسر امنیتی لغو نمی‌شود و بازی بدون آمبولانس برگزار نمی‌شود در غیر این صورت هر اتفاقی که بیفتد، مسئول باید پاسخگو باشد.

وی اظهار کرد: سهم تبریز در تیم‌های ملی خوب است و در فوتسال نیز تیم مس سونگون سال‌ها نماینده کشور در آسیا بوده است. از بازگشت مظفری زاده به چرخه اداری فوتبال خوشحال هستیم.

تاج تاکید کرد: احیای تیم فوتبال ماشین سازی درخواست من از امام جمعه تبریز بود زیرا تراکتور و ماشین سازی دو بال فوتبال تبریز بودند. ماشین سازی حذف شدنی نیست و باید دوباره این تیم فوتبالی ایجاد شود و فدراسیون نیز کمک خواهد کرد.

ما آماده میزبانی از بازی‌های تیم ملی هستیم

حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهید آیت الله آل هاشم در سفر سال گذشته آقای تاج به تبریز، نظرات کارشناسی ارائه دادند و در سفر آقای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به تبریز نیز موضوعاتی مثل ورزشگاه پنج هزار نفری مرند، چمن استادیوم یادگار امام(ره) تبریز و موضوع احیای باشگاه ماشین سازی مطرح شد.

وی با بیان این‌که تلاش دولت سیزدهم قرار دادن تمامی امکانات در اختیار هیات‌های فوتبال بوده است، افزود: تا امروز تعداد سه زمین چمن افتتاح کردیم و تعدادی دیگر نیز در هفته دولت و هفته تربیت بدنی افتتاح می‌شود. تلاش می‌کنیم تا زمین‌های چمن در سطح استان را حفظ کنیم ولی برخی از چمن‌ها از جمله زمین چمن شهرستان میانه که مشکل آب دارد، تبدیل به زمین چمن مصنوعی می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه ما در کنار ترمیم چمن یادگار امام(ره)، زمین‌های چمن شهرستان‌ها بوده و حتی در دورافتاده‌ترین شهرها مانند خداآفرین نیز زمین چمن مصنوعی داریم و تا جایی که از دستمان برمی‌آید، در این زمینه تلاش می‌کنیم.

ستوده نژاد با اشاره به تصویب اعتبار برای استادیوم یادگارامام(ره) در سفر نخست رئیس جمهور شهید به استان، اظهار کرد: در کنار باشگاه‌های تراکتور و مس سونگون هستیم و هیچ مبلغی از آن‌ها برای استفاده از استادیوم یادگار امام(ره) و پورشریفی دریافت نمی‌کنیم.

وی با بیان این‌که قهرمانی تراکتور یکی از آرزوهای ورزشی من است، افزود: مهمترین مشکل ورزش ما پای کار نیامدن صنایع است و حضور تیم‌های نظامی که پشتوانه ساز تیم‌های استان هستند اکنون کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: شهید مالک رحمتی، استاندار شهید از من خواست تا نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال درباره استادیوم یادگار امام(ره) بنویسم که این استادیوم حتما جزو استادیوم‌هایی باشد که VAR در آن نصب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خطاب به تاج، افزود: خبرنگاران بانوی استان نیز درخواست حضور در استادیوم دارند که خواهش می‌کنم کمک کنید تا در استادیوم حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استادیوم شهدای ورزقان را هم به زودی استارت می‌زنیم. اکنون پیمانکار این پروژه تعیین شده و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.