سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقف افزایش اجاره بها در زاهدان ۲۲ درصد اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: سقف افزایش نرخ اجاره بها در زاهدان تا پایان سال جاری ۲۲ درصد تعیین شده است.

ابوالفضل مهدیار گفت: بر این اساس، بنگاه‌های معاملات املاک ملزم هستند در قرارداد‌هایی که ثبت می‌کنند سقف افزایش اجاره بها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: چنانچه موجر، سقف اجاره بها را رعایت نکند، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت عدم رعایت نرخ افزایش اجاره بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستاجر تا پس از ۵ سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح، موجر جریمه می‌شود و می‌بایست نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند.

وی افزود: علاوه بر این موجر نیز در صورت محکوم شدن از سوی مرجع صالح، علاوه بر بازگرداندن مبلغ اجاره مازاد دریافتی به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اجاره اعلام شده، به پرداخت جریمه به میزان سه برابر اجاره بهای غیرمجاز دریافتی ملزم خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.