سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمل یک میلیون لیتر آب به میاندشت جاجرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک میلیون لیتر آب به صورت سیار به پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم برای رفع عطش وحوش حمل شده است.

رضا شکاریان گفت: حمل آب برای تامین آب مورد نیاز وحوش منطقه میاندشت به ویژه آهوان به صورت مستمر به وسیله ۲ دستگاه تانکر در حال انجام و تاکنون مشکلی به لحاظ کمبود آب وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه آبرسانی سیار به وحوش با اولویت صیانت و حفاظت از جمعیت آهوان در حال انجام است گفت: جمعیت آهوان در این منطقه به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ‌ها دارای اهمیت است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: برای تامین آب مورد نیاز در پناهگاه میاندشت جاجرم، یک ساعت آب چاه ها، خریداری شده است و آبرسانی و تامین به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
شکاریان گفت: اثرات خشکسالی در پناهگاه حیات وحش میاندشت امسال کمتر از سال گذشته و خوشبختانه بارش‌ها تا حدی مناسب بوده است.
منطقه حفاظت شده میاندشت با گستره ۸۵ هزار هکتار، از امن‌ترین زیستگاه‌های یوز ایرانی است که در سال ۱۳۵۲ زیر حفاظت قرار گرفته است.
پناهگاه حیات وحش میاندشت شهرستان جاجرم در جنوب غربی خراسان شمالی به عنوان زیستگاه مولد و زایشگاه یوزپلنگ ایرانی، منطقه‌ای مناسب برای زیست این گونه وحشی است که مشاهدات این حیوان در این منطقه که پس از چند سال محقق شده حاکی از افزایش امنیت زیستگاه برای یوزپلنگ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.