سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقیب خبر داد؛

جذب بیش از ۲۲۰۰ آسیب‌دیده اجتماعی در مرحله سوم طرح ساماندهی

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: مرحله سوم از طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران با حضور فعال و شبانه روزی مناطق ۲۲ گانه به پایان رسید.

سید محمد نقیب، سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پیرامون مرحله سوم اجرای طرح ساماندهی گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون سه طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت اجرا شده است. مرحله اول اواخر فرودین ماه انجام شد و مرحله دوم نیز خردادماه به سرانجام رسید. ما در اجرای مرحله سوم طرح ساماندهی از تجریبات دو مرحله قبلی استفاده‌های لازم را بردیم و طرح مرحله سوم به شکل منظم‌تر و هماهنگ تری در سطح مناطق ۲۲ گانه اجرا گردید.

وی افزود: در مرحله سوم طرح ساماندهی، حدود ۲۲۱۰ نفر جذب شدند که در ۴۵۷ شیفت این اتفاق رقم خورد. ابتدا پیرامون ساماندهی معتادین متجاهر بگویم که حدود ۱۱۷۵ نفر از سطح شهر تهران جمع آوری شدند و توسط خودرو‌های حامی شهر به مراکز غربالگری اعزام گردیدند.

نقیب ادامه داد: تعداد ۹۲۳ نفر بی خانمان و کارتن خواب بودند که در این طرح مورد ساماندهی قرار گرفتند و به منظور حمایت به مددسرا‌ها و مراکز مربوطه منتقل شدند. همچنین ۶۶ متکدی از سطح معابر پایتخت جمع آوری شدند و در نهایت اینکه پس از پایان مرحله سوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۴۶ کودک کار و خیابان جذب و به مراکز مربوطه انتقال پیدا کردند.

نقیب خاطرنشان کرد: مددکاران زحمتکش مستقر در گشت‌های حامی شهر و مراکز ساماندهی به صورت شبانه روزی فعال بودند که جا دارد صمیمانه از این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم. همچنین مدیران مراکز خدمات اجتماعی و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه تلاش شبانه روزی و صمیمانه‌ای در اجرای این طرح ساماندهی داشتند. بیش از یکصد خودروی حامی شهر در اجرای طرح ساماندهی شرکت داشتند که در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی بلافاصله در محل حاضر شده و نسبت به انتقال این عزیزان به مراکز مربوطه اقدام می‌کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.