سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از تجدیدپذیر‌ها تنها راه برون‌رفت از بحران خاموشی است

رئیس کمسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز تنها راه حل برون رفت از خاموشی‌ها استفاده از انرژی‌های نوین و ساخت تجدیدپذیر‌ها در کشور است.

حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در نشست اتاق بازرگانی گفت:مشکل تأمین انرژی که در تابستان برای برق و در زمستان برای گاز به وجود می‌آید برای ایران به عنوان یک کشور غنی از منابع، چندان جالب نیست چراکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان اقداماتی انجام داد تا این فاصله مصرف و تولید جبران شود.

او افزود:به طور کلی راه برون رفت از از خاموشی ها استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر است و البته استفاده از فرصت‌های بهینه‌سازی مصرف از جمله اقداماتی است که می‌توان برای کاهش فاصله تولید و مصرف انجام داد. در حال حاضر همه این اقدامات تعطیل است؛ چرا که تاکنون دولت دخالت داشته و به هر دلیلی، نتوانسته است منابع انرژی لازم را تأمین کند.

صالحی تصریح کرد:در حال حاضر تعداد بسیار زیادی نیروگاه داریم که با یک سرمایه‌گذاری جدید می‌توان ظرفیت‌های خوبی در آنها ایجاد کرد و طی دو- سه سال، بخش عمده‌ای از ناترازی انرژی را رفع کرد اما متاسفانه در این بخش سرمایه گذاری خاصی صورت نگرفته است.

خبرنگار:رضا زارع

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.