سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم توجه به جلو عامل اصلی تصادفات اعلام شد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته سهم عابرین پیاده در تصادفات پایتخت نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.  

سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران، ۴۰ درصد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش را شاهد بوده ایم که آمار چشم گیری بوده است. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: متوفیان عابرین پیاده در ۴ ماه نخست سال جاری کاهش داشته است. عابرین نسبت به سال گذشته درک بهتری از خطر داشته اند و آگاه‌تر نسبت به پارسال در خیابان‌ها قدم می‌گذارند. 

او گفت: علت اصلی تصادفات در شهر تهران، عدم توجه به جلو بوده است.اکثر این تصادفات در بزرگراه یادگار امام (ره) و آزادگان روی داده و بیشترین زمان وقوع بین ساعت ۲۰ الی ۲۴ بوده است .

سرهنگ شریفی همچنین به ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی که مربوط به تردد عابران پیاده در معابر شهری و بزرگراه‌ها می‌باشد اشاره کرد:  در محل‌هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند. در محل‌هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند. برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند. از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.  از حصار آزادراه‌ها نگذرند و در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند.  در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود، عبور نکنند. از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند. در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، یا خرید و فروش توقف نکنند. در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خارج از گذرگاه‌های تعیین شده عبور نکنند. 

او تصریح کرد: سن بیشتر متوفیان نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است؛ و همچنین ۸ درصد از این گروه را ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ در صد را ۲۶ تا ۳۶ و ۴۶ تا ۵۶ سال، ۱۴ در صد را ۳۶ تا ۴۶ سال، و ۴۰ درصد را ۳۳ تا ۵۶ سال تشکیل داده اند.

برچسب ها: شهر امن ، توجه به جلو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بخاطر استفاده از تلفن همراه است که دیگه جریمه نداره
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
متاسفانه پلیس ..بجای اقتدار در اجرای تمامی قوانین رانندگی...سرگرم آمار تلفات دادن...و یا فقط کنترل سرعت است!