سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت جدید انواع نان در لرستان اعلام شد

قیمت ۱۸ نوع نان یارانه ای در لرستان بر اساس مصوبه شورای آرد و نان استان به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: بر اساس مصوبه شورای آرد و نان استان افزایش قیمت جدید بر اساس بالا رفتن هزینه های جانبی تهیه تعیین و مصوب شد.

حجت الله بیرانوند  افزود: قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در شرایطی ثابت مانده بود که هر ساله هزینه های جانبی از جمله بیمه و دستمزد کارگران، آب، برق، گاز و هزینه اجاره افزایش یافته و بر این اساس مشکلات متعددی برای نانوایان به وجود آمده بود که تلاش شد این افزایش قیمت متناسب با آن باشد

وی اظهار کرد: با اعمال نرخ های جدید، افزایش قیمت نان سنگک سنتی (شنی) از ۲۰ به ۲۵ هزار ریال، سنگک سنتی کیلویی از ۴۴ هزار و ۵۰۰ به ۵۵ هزار و ۶۲۵ هزار ریال، سنگک سنتی کنجد دار از ۲۴ هزار به ۳۰ هزار ریال، سنگک ماشینی از ۱۸ هزار به ۲۲ هزار و ۵۵۰ ریال، سنگک ماشینی کنجد دار از ۲۲ به ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال و سنگک ماشینی کیلویی از ۴۲ هزار و ۹۰۰ به ۵۳ هزار و ۶۲۵ ریال خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ جدید نان بربری ساده ۱۴ هزار به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال، بربری کیلویی از ۴۲ هزار به ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، ساجی سنتی از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال و ساجی ماشینی از ۱۰ هزار به ۱۱ هزار ریال تغییر یافته است.

بیرانوند گفت: بر اساس نرخنامه جدید، قیمت نان لواش ماشینی از چهار هزار و ۵۰۰ ریال به پنج هزار و ۶۲۵ ریال، لواش تنوری سنتی از ۶ هزار به هفت هزار و ۵۰۰ ریال، لواش سبوس دار کامل از ۶ هزار به هفت هزار و ۵۰۰ ریال و لواش سنتی کیلویی از ۳۳ هزار و ۸۰۰ به ۴۲ هزار و ۲۵۰ ریال افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت نان تافتون سنتی (تنوری) نیز از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال، تافتون سنتی کیلویی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ به ۵۶ هزار و ۸۷۵ ریال، تافتون ماشینی از ۱۰ به ۱۱ هزار و تافتون مشهدی از ۱۴ به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تغییر خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ جدید از مجموع ۱۸ نوع نان قابل پخت در لرستان، قیمت ساجی ماشینی و تافتون ماشینی هر کدام ۱۰ درصد و نرخ مابقی نان ها نیز ۲۵ درصد بیشتر شده است.

بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان وجود دارد که نانوایی های لواش با بیش از یک هزار و ۲۰۰ باب، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها: نان ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
باید یارانه ثروتمندان را قطع کنید نه این که قوت غالب مردم را گران کنید
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
این گرانی ها باعث نارضایتی مردم می‌شود
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بیشتر نان خشک به عنوان خوراک دام مصرف میشود
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بعد از گوشت حالا نوبت حذف نان از سفره مردم است
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
معمولا افزایش قیمت ها اول سال انجام میشود نه وسط سال
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
قدرت خرید مردم کم شده