سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سیب زمینی‌کاران اردبیل پرداخت شد

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت مطالبات سیب زمینی به کشاورزان پرداخت شد.

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود چهار هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون نیمی از مطالبات سیب زمینی کاران استان اردبیل باید خرید محصول مازاد سال زراعی گذشته پرداخت شده است، افزود: تاکنون چهار هزار میلیارد ریال معادل نیمی از مجموع هشت هزار میلیارد ریال مطالبه سیب زمینی کاران استان اردبیل پرداخت شده است.

به گفته او، تمام تلاش مسئولان استانی و ملی بر تسویه کامل مطالبات سیب زمینی کاران استان اردبیل متمرکز شده است و امیدواریم که مابقی مطالبات آنها در حداقل زمان ممکن تامین و پرداخت شود.

دشتبانی اظهار کرد: مدیریت تعاون روستایی استان اردبیل با پیگیری مسئولان استانی و کشوری از اواخر پارسال برای نخستین بار با خرید مقدار ۱۰۷ هزار تن سیب زمینی انباری تولید پارسال از زیان هنگفت کشاورزان استان اردبیل جلوگیری کرد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل اظهار کرد: پس از خرید این میزان محصول، نسبت به بازاریابی کل سیب زمینی خریداری شده اقدام شده و علاوه بر تامین مصارف کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی و فرآوری و تولید نشاسته، بخشی از محصول خریداری شده به کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، امارات، سوریه و عراق صادر شده و باقی مانده محصول نیز بدون امحای حتی یک کیلو گرم از محصول خریداری شده، به مصارف دامی در داخل استان اردبیل رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.