سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مجلس:

استفاده نامعقول از کودهای شیمیایی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده بیش از حد و نامعقول از انواع کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی استان یک معضل جدی است که نقش موثری در افزایش آلاینده‌های خاک و تهدید سلامتی در این بخش دارد.

نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی آب، هوا و خاک، در یک زنجیره‌ای متاثر از شرایطی است که بشر در کانون‌های آلایندگی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: قسمتی از آلایندگی خاک به شرایط آلودگی هوا و ریزش‌های جوی خاک برمی‌گردد که فرصت خود را از دست می‌دهد و این شرایط بویژه در مراتع و اراضی کشاورزی شهرک‌های صنعتی بیشتر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در شهرک‌های صنعتی، آلودگی خاک و اثرات جدی آن بر سلامت به واسطه ریزش‌های جوی از نوع باران و برف است.

ابراهیمی اظهار کرد: برای اراضی کشاورزی سه کود، هیدروژن، فسفات و پتاس نیاز است اما متاسفانه به دلایلی، حداکثر استفاده از کود ازت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با برداشت از سطح اراضی کشاورزی، درصدی از املاح ماکرو و میکرو از خاک برداشته می‌شود که باید با کود به صورت دیم و آب جبران شود و اگر این کار هم نشود ساختار خاک و پتانسیل آن به هم می‌خورد و تولید استمرار نخواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آلودگی زیست محیطی ناشی از باران‌های اسیدی و عناصر ماکرو و میکرو در جو، آلودگی در آب‌های جاری نیز وجود دارد.

ابراهیمی عنوان کرد: قسمتی از آب‌های دنیا و ایران به دلیل وجود برخی پساب‌های صنعتی آلوده است که باید پروتکل‌های زیست محیطی در آنها اعمال شود.

وی گفت: یکی از بحث‌های اصلی دنیای آینده، رعایت کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های جهانی است که اگر رعایت نشود، مشمول جرایم بین‌المللی می‌شویم.

استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.