سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام ۴۰ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح تاکنون

مدیرکل حج و زیارت لرستان از ثبت‌نام ۴۰ هزار زائر از استان در سامانه سماح برای اعزام به سفر معنوی اربعین خبر داد.

سید حمید مصطفایی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، استقبال زائرین اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات خوب بوده و حرکت زائرین به سمت عتبات عالیات از ۱۶ مرداد آغاز شده است.

 

وی اضافه کرد: امسال با توجه به اطلاع‌رسانی در فضای مجازی تاکنون ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح برای زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان (ع) ثبت‌نام کردند.

 

مدیرکل حج و زیارت لرستان تاکید کرد: زائرین اربعین حسینی حتما در سامانه سماح ثبت‌نام و حق بیمه خود را پرداخت کنند؛ قیمت بیمه‌ها و اطلاعات آن در سامانه با سطح خدمات مختلف اعلام شده تا متقاضیان سفر از این خدمات بتوانند استفاده کنند.

 

مصطفایی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا نیاز است زائرین ساعات ورود و خروج و حرکت به سمت مرز را براساس اطلاعات سامانه سماح تنظیم و افرادی که بیماری خاصی دارند دارو‌های خود را به همراه داشته باشند.

 

مدیرکل حج و زیارت لرستان اضافه کرد: با توجه به گرمای زیاد و شیوع بیماری سرخک نیاز است زائران در سامانه سماح ثبت‌نام و خود را بیمه کنند تا از خدمات درمانی در کشور عراق بتوانند استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه به زائران توصیه می‌شود به صورت گروهی به این سفر عزیمت کنند، تصریح کرد: نزدیک‌ترین مرز به لرستان، مهران است که دو پارکینگ بزرگ در آنجا وجود دارد تا زائرین دغدغه پارکینگ نداشته باشند.

 

مصطفایی یادآور شد: آماری که اعلام شد براساس افراد ثبت‌نامی در سامانه سماح است و ممکن است افرادی نیز در این سامانه ثبت‌نام نکرده، اما به عتبات عالیات سفر کرده باشند.

برچسب ها: اربعین ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.