سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری صادر شد

مجری طرح اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری ایران از صدور مجوز ساخت ۸۳ کیلومتر خط ریلی برای اجرای این طرح خبرداد .

به مجموعه صنایع مستقر در شمال غربی کلانشهر اصفهان از جمله پالایشگاه، پتروشیمی ، نفت جی ، نفت سپاهان و نیروگاه شهید منتظری «شهرک انرژی اصفهان» گفته می‌شود.

علی محمد یسلیانی گفت:  خط راه آهن در واقع مناطق شمال غربی و غرب اصفهان را به شرق این استان در ایستگاه «ورتون» متصل می کند و تاثیر زیادی در کاهش هزینه های حمل و نقل، مصرف سوخت، آلودگی هوا و تصادفات و حوادث جاده ای دارد.

وی با بیان اینکه مجوزهای مورد نیاز برای احداث این خط آهن پس از ۲ سال پیگیری و استعلام از مراجع مرتبط از جمله محیط زیست صادر شده است، اظهار کرد: طرح اتصال پالایشگاه اصفهان به راه آهن سراسری توسط اداره کل راه و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان تصویب شد.

یسلیانی خاطرنشان کرد: این خط راه آهن از شهرستان های شاهین شهر و میمه، برخوار و کوهپایه عبور می کند و به ایستگاه قطار ورتون در شرق اصفهان متصل می شود.

وی با بیان اینکه صنایع مستقر در غرب و شمال غربی اصفهان می توانند از این خط راه آهن برای حمل و نقل محموله های خود استفاده کنند، تاکید کرد: راه آهن یکی از زیرساخت های اصلی در حمل و نقل به شمار می آید و به توسعه زیرساخت های کشور کمک می کند.

وی از خریداری ریل مورد نیاز برای اجرای این طرح از ذوب آهن اصفهان به میزان ۱۳ هزار تن و در راستای حمایت از تولید داخل خبرداد و گفت: مقدمات لازم برای انتخاب پیمانکار این طرح نیز در حال اجراست.

یسلیانی، زمان اولیه برآورد شده برای اجرای این طرح و بهره برداری از آن را ۳۶ ماه عنوان کرد.

طرح اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه آهن سراسری شامل ۸۳ کیلومتر خطی ریلی، ۱۲ تقاطع اصلی غیرهمسطح، ۲ ایستگاه تلاقی و سبقت در میانه راه و همچنین شبکه خطوط و ایستگاه بارگیری در پالایشگاه نفت اصفهان است.

  قرارداد فروش ۱۳ هزار تُن ریل ملی برای استفاده در پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری، اسفند ۱۴۰۲ بین شرکت سهامی ذوب‌آهن و پالایشگاه اصفهان منعقد شد.

شرکت پالایش نفت اصفهان(پالایشگاه اصفهان) در زمان حاضر وظیفه تامین حدود ۲۵ درصد از سوخت کشور را بر عهده دارد و بنزین و گازوییل از محصولات اصلی آن بشمار می‌آید بطوری‌که سوخت ۱۶ استان از جمله اصفهان را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: راه آهن ، شهرک انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.