سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدابراهیمی:

اظهارات غیرواقعی از درآمد در کافی‌نت‌ها تخلف است

مدیرکل امور مالیاتی فارس تاکید کرد: اظهارات غیرواقعی از درآمد و یا جابجایی کد‌های درآمدی در کافی‌نت‌ها با وعده کاهش مالیات تخلف است.

حمیدرضا محمد ابراهیمی در نشست خبری با بیان اینکه افراد حقیقی استفاده کننده از قانون تبصره ماده ۱۰۰ در فارس ۲ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان مالیات ابرازی داشته‌اند، اظهارداشت: مؤدیانی که اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده‌اند، ۷۰ هزار و دو نفر بود‌ه‌اند.

او، میزان وصولی مالیات از محل تبصره ماده ۱۰۰ تاکنون را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سقف پیش‌بینی شده برای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳ برای اشخاص حقیقی ۱۸ میلیارد تومان است که این عدد در فروش‌های شراکتی به ۳۶ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: اظهارات غیرواقعی از درآمد و یا جابجایی کد‌های درآمدی در کافی‌نت‌ها با وعده کاهش مالیات تخلف بوده و پس از راستی‌آزمایی حساب‌های درآمدی مؤدی از طریق درگاه‌های بانکی متصل به بانک مرکزی، برگ قطعی اصلاحی مالیات برای مؤدی صادر خواهد شد. 

محمد ابراهیمی همچنین در خصوص برخی از زورگیری‌های مالیاتی توسط اصناف و مراکز خصوصی از شهروندان در قالب کسر مالیات به عنوان بازگشت مبالغ مازاد دریافتی، تاکید کرد: این مهم تخلف بوده و نباید فروشندگان کسر مالیات انجام دهند.

او از شهروندان خواست در صورت برخورد با چنین مواردی، تخلف را به سامانه ۱۵۲۶ اعلام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در پایان با بیان اینکه امسال مالیات ارزش افزوده به ۱۰ درصد رسیده است، گفت: برابر قانون بودجه مصوب مجلس، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد رسیده و آن یک درصد هم برای تامین حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.