سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اکران ۳۶ عنوان فیلم جشنواره بین‌المللی رشد در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز نمایش ۳۶ فیلم از فیلم‌های پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این استان خبر داد.

محمدحسین رمضانی در آیین نمایش پنجاه و سومین دوره جشنواره فیلم رشد در گیلان گفت: نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در پنج بسته شامل رده «کودک»، «نوجوان»، «معلمان»، «خانواده» و «خانواده و معلم» برای علاقمندان آغاز شده است.


 وی خاطرنشان کرد: اکران هشت فیلم با عناوین پیچ تاریخی، نسل آلفا، کاسه برنجی، پرنده سیاه، پروانه بی‌صدا، بی قرار، گنبد پرتقالی و بشقاب پرنده در رده کودک و ۱۴ فیلم شامل حباب فروشی، گامبیت، تپش، FACTORYRESET، تیسه، شورشی، مرثیه ناتمام، توپ، گلبرگ، آخرین بوسه من، یک دو سه، سِمِج، بشقاب پرنده و مرد کوچک برای رده نوجوان در نظرگرفته شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه افزود: ۶ فیلم شامل فیلم‌های شورشی، امانت، تحفه، Bliv، کاسه گل سرخ و عهدنامه در بسته معلمان، پنج فیلم شامل شورشی، پرنده سیاه، Bliv، حباب فروشی و میراث مادران کویر (تپه) در بسته خانواده و سه فیلم متشکل از جان داد، ۱۰ سالگی و دوزندگی سپیده در بسته ترکیبی (خانواده و معلم) به اکران درآمد. 

رمضانی گفت: اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی رشد در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، تعدادی از مدارس دارای امکانات نمایش هوشمند و برخی مراکز دارالقرآن در نظر گرفته شده‌است.

 وی افزود: مشاهده فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد رایگان بوده و علاقمندان تا ۳۱ مرداد از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ می‌توانند به مراکز یاد شده مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در تاریخ‌های مختلف برای اکران در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و این بار در اختیار آموزش و پرورش گیلان قرار گرفته است. 

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با هدف شناسایی، معرفی و حمایت از برترین آثار در عرصه فیلم و سینما برگزار می‌شود و بستر مناسب برای فیلم‌سازان، نویسندگان و تاریخ نگاران ملی و بین‌المللی است تا با به اشتراک گذاشتن همه ظرفیت‌ها، زمینه تحقق اهداف سند های بالادستی را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: ارتقاء سطح کیفی فیلم‌های آموزشی، ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم‌سازان و ایجاد نوآوری و خلاقیت از جمله اهداف جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است.

گفتنی است اکران فیلم های پنجاه و سومین دوره جشنواره فیلم رشد در گیلان به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش انجام شده است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

 

 

برچسب ها: فیلم رشد ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.