سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد ۱.۲ میلیاردی لهستان با آمریکا برای ساخت باتری‌های پاتریوت

لهستان طی قراردادی با شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی برای ساخت قطعات پاتریوت به دنبال تقویت دفاع خود است.

بلومبرگ گزارش داد لهستان با شرکت ریتون تکنولوژیز Raytheon Technologies قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار برای تولید قطعات برای باتری‌های سامانه دفاع هوایی پاتریوت امضا کرده است. از این طریق ورشو به دنبال تقویت قدرت دفاعی خود است. 

قرارداد تولید ۴۸ ایستگاه پرتاب پاتریوت M903 همکاری بین صنایع دفاعی لهستان و آمریکا را تقویت می‌کند و راه را برای قرارداد‌های بیشتر برای تامین قطعات تا پایان دهه هموار می‌کند.

مارک برژینسکی، سفیر ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در مراسمی در پایگاه هوایی در غرب ورشو گفت: از نظر دفاع هوایی، لهستان هرگز به اندازه امروز پیشرفته نبوده است. او گفت که روابط آمریکا و لهستان «هیچ وقت اینقدر نزدیک نبوده است.»

دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، درخواست‌ها برای هزینه‌های نظامی بیشتر را به عنوان بخشی از تلاش‌ها در بحبوحه درگیری در اوکراین افزایش می‌دهد. باتری پاتریوت حدود ۱ میلیارد دلار قیمت دارد و یک عنصر کلیدی در طرح‌های دفاع هوایی لهستان است. تاسک از ایجاد یک سپر دفاع هوایی اروپایی علاوه بر تقویت قابلیت‌های دفاعی لهستان حمایت می‌کند. وی از طرحی ۲.۵ میلیارد دلاری برای نوسازی سازه‌های حفاظتی در مرز با بلاروس که توسط دولت قبلی این کشور ساخته شده بود، رونمایی کرد.

ورشو دو باتری پاتریوت با ۱۶ پرتابگر خریداری کرده است که توسط شرکت دفاعی لهستانی Huta Stalowa Wola SA که قطعات تانک‌های لئوپارد آلمان را تولید می‌کند، طی همکاری با شرکت های آمریکایی تولید شده است. قرارداد تامین پاتریوت مرحله نهایی فرآیندی است که در سال ۲۰۱۷ در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شد و در ژوئن ۲۰۲۳ با تصویب فروش پاتریوت به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به پایان رسید.

لهستان و ایالات متحده توافق نامه‌ای را برای خرید چند صد موشک هوا به هوا AIM-120 C AMRAAM با هزینه کل ۸۵۵ میلیون دلار امضا کردند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.