سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگاه صلح در همه شهرستان‌های بوشهر راه‌اندازی می‌شود

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر از راه‌اندازی ۸ دادگاه صلح در بخش‌های استان خبر داد و گفت: به‌زودی این دادگاه‌ها در همه شهر‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

عیسی نوشاد در گفتگو با خبرنگاران از افزایش ۶ درصدی پرونده‌های منجر به صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر خبر داد و گفت: در حالی که سال گذشته ۱۹ درصد سازش ثبت شده، امسال تا کنون این رقم به ۲۵ درصد رسیده است.

وی از برگزاری ۱۲ همایش داوری، میانجیگری و صلح یاری در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: حضور داوران و میانجیگری و صلح یاران در زندان مرکزی بوشهر، دشتستان و کانون اصلاح و تربیت منجر به آزادی ۱۵ زندانی و رهایی ۲ محکوم به قصاص نفس شد.

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر برپایی ۸۵ میز خدمت در ۴ ماه نخست امسال از سوی حوزه‌های قضایی شورای حل اختلاف در مساجد و مجتمع شورای حل اختلاف استان را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و اضافه کرد: در این راستا شعبه داوری در تمامی حوزه‌های قضایی استان بوشهر برای رسیدگی به تخلفات و اعتراض به داوران تشکیل شده است.

وی از تشکیل هیئت صلح یاری در اداره‌های شهرستان بوشهر و اتاق اصناف استان خبر داد و یادآور شد: شورا‌های حل اختلاف در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شیلات استان بوشهر برای حل و فصل دعاوی بین کارگر، کارفرما و جامعه صیادی تشکیل شده است.

نوشاد از راه‌اندازی ۸ دادگاه صلح در بخش‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: این دادگاه‌ها در بخش‌های کاکی، دلوار، آب‌پخش، شبانکاره، سعدآباد، بنادر ریگ و خارگ راه‌اندازی شده است و به‌زودی در همه شهر‌های استان بوشهر دادگاه صلح راه‌اندازی می‌شود و در این زمینه عسلویه به‌عنوان شهرستان آزمایشی این طرح استان بوشهر انتخاب شده که به‌زودی فعالیت دادگاه صلح آن آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح، شورا‌های حل اختلاف از این بعد به‌عنوان بازوان توانمند سازش در خدمت دادگاه‌های صلح هستند.

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر افزایش صلح و سازش در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده از احکام جایگزین قضایی، میانجیگری و داوری و صلح یاری در شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر افزایش یافته است.

وی کاهش پرونده‌های مسن را از دیگر فعالیت‌های این حوزه اعلام و اضافه کرد: پرونده‌های مسن از ۸۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۲ امسال به ۱۲۰ پرونده کاهش یافته است.

نوشاد افزایش تعداد صلح‌یاران از ۵۹۰ به ۳ هزار ۲۰۰ نفر را از دیگر فعالیت‌های معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر دانست و بیان کرد: ۵ کارگاه آموزشی برای صلح یاران استان بوشهر در سال جاری تشکیل شده است.

وی سرکشی مستمر و دیدار با زندانیان به همراه صلح یاران، تشکیل هیئت صلح یاری در اداره‌های شهرستان بوشهر و اتاق اصناف، نشست هم اندیشی با ۱۸ حوزه قضائی، انعقاد ۱۰ تفاهم‌نامه با سایر اداره‌ها و سازمان‌های استان در راستای صلح و سازش و فضاسازی شهری به‌منظور ترویج فرهنگ صلح سازش را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.