سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی مراکز غیرقانونی سقط جنین در اصفهان

 رییس کل دادگستری اصفهان گفت: تعدادی از مراکز و افراد خاص مرتبط با موضوع سقط غیرقانونی جنین در این استان  شناسایی شدند.

 رییس کل دادگستری اصفهان در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان گفت: این افراد و مراکز که دارای مجوز فعالیت نیز بودند و بخاطر منافع مالی و شخصی در زمینه سقط غیرقانونی جنین فعالیت داشتند، شناسایی شدند و بزودی با آنها برخورد قاطعانه قانونی صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با انتقاد از شیوه نظارت‌ها بر مراکز مربوطه گفت: بررسی دستگاه قضایی حاکی از ضعف نظارت کافی در این زمینه است.

او  تاکید کرد: چنانچه برای ما کوتاهی مسوولان ذیربط در انجام وظایف قانونی محرز شود، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رییس کل دادگستری اصفهان، همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین مضرات و خسارت‌های پزشکی، اجتماعی و قانونی سقط غیرقانونی جنین، توسط رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما تاکید کرد.

او با اشاره به تاثیر شاخصه جمعیت در اقتدار نظام گفت: یکی از شاخصه‌های اقتدار هر کشوری، جمعیت آن است به همین دلیل در کشور ما نیز این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: بر اساس ماده ۵۷ این قانون، دستگاه قضایی موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهاد‌ها در موضوع سقط غیرقانونی جنین ورود پیدا کند و اقدامات و تمهیدات لازم را در این باره در دستور کار قرار دهد.

 روز گذشته رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان اعلام کرد: عامل فروش دارو‌های غیرمجاز سقط جنین در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.