سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر کرمان:

طرح‌های نیمه تمام، مردم را سردرگم می‌کند

رئیس شورای شهر کرمان گفت: باید به اندازه امکانات، طرح‌ها را به نتیجه برسانیم؛ چون کار نیمه‌تمام مردم را سرگردان می‌کند و این خسارت بار است.

علیرضا نادری گفت: برای کل شهر کرمان باید طرح آماده داشته باشیم و هر زمان امکان داشتیم کار را انجام دهیم و معطل مطالعات نباشیم.

وی افزود: بحث اصلی میدان بیرم آباد شروع مطالعات است.

نادری در واکنش به سخنان چندروز قبل شهردار که گفته بود پروژه‌ها را شروعِ کار در چندین پروژه زخمی می‌کنیم تا بالاخره به سرانجام برسد، تصریح کرد: اعتقاد من این است که پروژه‌ها را باهم آغاز نکنیم و در مورد تقاطع شرف‌آباد هم گفتم که اول شهدای خلبان را تمام کنیم، اما در شورا تک صدایی نیست و ۱۱ رای وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مورد صحبت‌های شهردار که گفت شهر را زخمی کنیم باید بدانیم در نهایت شهردار و شهرداری کرمان هم هیچ کاری را بدون مصوبه شورا شروع نمی‌کنند و شروع مطالعات ربطی به اجرای آن ندارد، ما باید برای تمام شهر برنامه داشته باشیم ولو اینکه پول نداشته باشیم آنها را اجرا کنیم.

نادری با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگسرای کوثر مشکلات جدی داریم و با توجه به بها دادن به محله‌ها پیگیر رفع این مشکلات هستیم، افزود: از ابتدا تلاش داشتیم فرهنگسرای کوثر مختص بانوان باشد و یکسال هم فعالیت این فرهنگسرا با همین رویکرد بود؛ اما بازخورد مناسب‌تری نسبت به زمانی که زیرمجموعه شهرداری بود در آن ندیدیم.

وی تصریح کرد: از نظر کالبدی و سخت افزار، فرهنگسرای کوثر مشکلات جدی دارد؛ اما از نظر محتوایی مشکلی وجود ندارد.

نادری بیان داشت: اگر پیشنهادی در مسائل مختلف وجود دارد، ما مشتاقانه پذیرا هستیم و به آن عمل خواهیم کرد و باید بدانیم تفاوتی بین کرمان و کلانشهر‌های اطراف ما وجود دارد و این مسأله باید جبران شود و این شهر باید جایگاه خودش را پیدا کند.

سید محمد موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در رابطه با تقاطع غیرهمسطح شرف آباد و ترافیک‌های به وجود آمده در اثر ساخت این تقاطع اشاره کرد و گفت: تقاطع شرف آباد از دوره قبل مطرح است و در این دوره طرح و نحوه اجرا بحث بود که سرانجام پس از مطالعه در نهایت یک طرح مشخص تصویب شد.

وی افزود: شهرداری تمایل داشت به سرعت آن را جمع کند و پروژه فرسایشی نشود و برای شروع و اجرا باید ملاحظات را رعایت می‌کرد، اما به مرور بعد از مراحل اجرایی نواقص دیده شد؛ مقداری محدودیت در بحث دسترسی‌ها داریم و به لحاظ محدودیت‌ها با معابر موجود باید دسترسی‌ها پوشش داده می‌شد.

موسوی در رابطه با سرعتگاه‌های شهر کرمان تصریح کرد: ایجاد سرعتگاه‌ها در سطح شهر ضوابطی دارد، در بعضی نقاط به دلیل مشکلات، از باب اجبار نسبت به ایجاد این سرعتکاه‌ها تصمیم می‌گیرند، اما رعایت استاندارد ضروری است و من نیز به سرعتگاه‌های غیر استاندارد تذکر داده ام.


محمد امین شمسی رئیس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان هم در رابطه با خانه شهر و واگذاری آن به استانداری گفت: پارسال موضوع تهاتر خانه‌شهر و ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مطرح بود، اما استانداری به‌دلیل شروطی که شورای شهر برای انجام این تهاتر داشت، زیر بار نرفت.

وی افزود: اکنون پیشنهاد دیگری از سوی استانداری مطرح شده و آن اینکه ساختمانی که پیش از این محل استقرار معاونت عمرانی استانداری بوده، به شورا داده شود و خانه‌شهر را بگیرد.

شمسی تصریح کرد: از ابتدای شورای ششم قرار داشتیم خانه‌شهر مرمت شود.

وی در رابطه با موضوع تملک‌های قلعه اردشیر و قلعه دختر گفت: ۲هزارو ۷۵۰متر مربع در قلعه اردشیر و قلعه دختر را تملک کردیم، فضای آنها به چند فاز تقسیم و تملک‌های قلعه دختر تمام شده است.

 نایب رئیس شورا در رابطه موضوع جنگل‌های قائم شهر کرمان به عنوان بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت کشور و خشک شدن درختان و از آفت‌هایی آن گفت: زمانی که کار شورا را شروع کردیم دوره آبیاری درختان این جنگل ۶۵ روز بود و در همین دوره با پیگیری‌ها و توسعه شبکه آب خام، حداقل دوره آبیاری به ۴۵ روز کاهش پیدا کرده است.

کمساری با اعلام اینکه بحث آفت‌های درخت‌های این جنگل را در دستور کار می‌گذاریم، افزود: این جنگل همیشه افتخار ما کرمانی‌ها است و آن را حتما پیگیری خواهیم کرد؛ البته باید توجه داشته باشیم تابستان ۱۴۰۳ گرمترین سال در ۱۵ سال اخیر بوده است، اما با این وجود کمترین میزان خشکی را در سطح فضای سبز شهر کرمان داشتیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.