سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عملیات فراجا:

رضایت‌مندی زائران اربعین محور اصلی خدمات پلیس است

معاون عملیات فراجا با بیان اینکه امنیت و سلامت زائران را از مهم‌ترین مأموریت‌های پلیس در اربعین است، گفت: رضایت‌مندی زائران محور اصلی ارائه خدمات پلیس در اربعین امسال است.

سردار "حسین ساجدی‌نیا " روز دوشنبه در جلسه قرارگاه اربعین در مرز مهران، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی‌ خوبی در حوزه انتظامی در راستای تسهیل در تردد ور فاه حال زائران اربعین انجام شده و امیدواریم بتوانیم مانند سال گذشته اربعین خوبی را رقم بزنیم.

وی مرز مهران را یکی از گذرگاه‌های اصلی اربعین دانست و افزود: برابر پیش بینی صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از زائران حسینی به علت سهولت و دسترسی آسان، مرز بین‌المللی مهران را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

معاون عملیات فراجا تصریح کرد: امسال همانند سال های گذشته تردد زائران حسینی از ابتدای ماه صفر شروع و به تدریج آمار روزانه تردد زائران سیر افزایشی داشته است.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه متناسب با افزایش تردد زائران حسینی نیروهای کمکی در راستای ارائه خدمات انتظامی،ترافیکی و گذرنامه‌ای در اختیار انتظامی استان قرار گرفته است، گفت: از ۲۰ مرداد ماه یگان‌های ویژه با به کارگیری نیروهای زن و مرد علاوه بر اقدامات کنترلی به پلیس گذرنامه در راستای تسهیل در خروج زائران در گیت‌های خروجی نیز کمک می‌کنند.

معاون عملیات فراجا تسهیل در تردد زائران، برقراری امنیت و سلامت آنان را از اهم برنامه های پلیس در اربعین دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقدامات پلیس بر محور رضایت‌مندی زائران از مجموعه انتظامی است.

شناسایی ۱۶ مسیر جایگزین منتهی به پایانه مرزی مهران

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر مهران آماده پذیرایی از زائران حسینی(ع) است، اظهار کرد: با هدف سهولت در تردد زائران حسینی۱۶ مسیر جایگزین به پایانه مرزی مهران شناسایی شده است.

سردار " جمال سلمانی" اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ انجام شده در صورت ازدحام زائران به سمت شهرستان مهران و عدم جوابگویی زیرساخت‌های موجود، زائران می‌توانند از طریق مسیرهای جایگزین خود را به پایانه مرزی مهران برسانند.

وی با تاکید براینکه هیچ گونه نگرانی از بابت ارائه خدمات انتظامی،ترافیکی و گذرنامه ای به زائران در مرز مهران وجود ندارد، تصریح کرد: پلیس تمهیدات ویژه ای برای استقبال از زائران حسینی(ع) با استقرار تیم های گشت انتظامی، راهور و سایر همکاران در قالب ۷ بلوک انتظامی اندیشیده است.

  استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.