سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ مکرون به اتهام تاثیر منفی در روند برگزاری المپیک پاریس

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی است که انحلال مجلس این کشور تاثیری در روند برگزاری المپیک نداشته است.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: مجلس اهمیت بالایی دارد ول ما نشان دادیم اول بازی‌ها را برگزار می‌کنیم و بعد از آن در مورد مجلس تصمیم می‌گیریم.

 برخی از رهبران سیاسی، مانند شهردار پاریس، آن هیدالگو، به طور مشخص رئیس‌جمهور فرانسه را متهم کرده بودند که با برگزاری انتخابات پارلمانی بازی‌ها را خراب کرده و روی المپیک تاثیر گذار بوده است.

رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه خود ارزیابی مثبتی از بازی‌های المپیک پاریس داشت و گفت: تحت تأثیر ظرفیت اشتیاق و احساسات فرانسوی‌ها در مواجهه با برتری قرار گرفته است.

رئیس دولت همچنین به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک بازگشت و علی‌رغم انتقادات، آن را فوق العاده توصیف کرد. امانوئل مکرون گفت: آنچه من می‌بینم این است که اکثریت قریب به اتفاق هموطنان ما این مراسم را دوست داشتند و این مراسم تصویری خارق العاده از فرانسه به نمایش گذاشت.»

این در حالی است که فرانسه هنوز نخست‌وزیر ندارد و مهمانان حاضر در این مراسم از میزبانی فرانسوی‌ها رضایت نداشتند و این المپیک را تایید نکردند. از خوابیدن داخل پارک در دهکده المپیک که ورزشکار ایتالیایی به نمایش گذاشت تا آلودگی رود سن که عامل مسمومیت چند ورزشکار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.