سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان انتظامی قضات: کاهش نقض آرا در کار قاضی‌ها مورد تاکید است

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: کاهش نقض آرا مهمترین انتظار از قاضی‌ها و مورد تاکید است.

 حجت الاسلام و المسلمین جعفر قدیانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از قضات برگزیده دادگستری کل استان سمنان، افزود: اتقان و کاهش نقض آراء از مهمترین مسائل است که باید مورد توجه ویژه قضات قرارگیرد و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص ارتقاء این مقوله‌ها صورت پذیرد.

وی با تاکید بر دقت در انجام امور قضایی، جایگاه قضاوت را بسیار بااهمیت دانست و افزود: یک قاضی باید مسلط به تمام ابعاد مرتبط به کار قضایی باشد.

وی گفت: تقدیر از قضات سمنان پس از بازدید و ارزیابی های هیات بازرسی از تمام مراجع قضایی استان انجام شد که در اسفند ۱۴۰۲ انجام شده بود.

دادستان انتظامی قضات کشور افزود: در درون دستگاه قضایی نیاز است تا افراد مستعد و توانمند شناسایی شوند و از توانمندی آنها برای سِمت‌های مختلف استفاده شود.

اشراف کامل دادسرای انتظامی کشور بر عملکرد کارکنان

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات نیز در این آیین گفت: هیات بازرسی که در استان سمنان حاضر شدند با در نظر گرفتن تمام جوانب، گزارش کامل و جامعی را به ریاست قوه قضائیه ارایه کردند و تصمیم بر این شد تا از خدمات قضایی ارزنده قدردانی شود.

یحیی جعفری افزود: دادسرای انتظامی قضات کشور اشراف کاملی نسبت به وضعیت رفتاری و عملکردی هریک از همکاران دارد و با این اعتقاد که قضات شریف‌ترین افراد جامعه هستند، در راستای حفظ شان و جایگاه آنان و صیانت و حمایت از سرمایه انسانی، به دنبال افزایش انگیزه در خدمت‌رسانی به مردم و در عین حال، انجام تکالیف نظارتی به بهترین وجه ممکن است.

نظارت عامل ارتقای کیفیت خدمات قضایی است

رییس کل دادگستری استان سمنان نیز گفت: قوه قضائیه یکی از سه رکن حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که وظایف سنگین و خطیری را در امر قضا برعهده دارد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری افزود: اگر دستگاه قضایی بتواند وظایف خود را به درستی و به موقع انجام دهد، امر حاکمیت و حرکت نظام به سمت اهداف عالیه با سرعت بیشتر و مطلوبیت لازم پیش خواهد رفت و برای تحقق این هدف، وجود نهادهای نظارتی مقوله‌ای مهم و جدی است که از عوامل موثر و نقش‌آفرین برای پیشرفت و جلوگیری از انحرافات احتمالی محسوب می شود.

رییس کل دادگستری سمنان بیان کرد: خدمت گزاران در دستگاه قضایی استان موضوع نظارت و بازرسی را عامل تعالی و پیشرفت می‌داند و نظارت بر امور نافی زحمات مجموعه نیست، بلکه عامل تسهیل‌کننده در خدمت بیشتر به مردم است و منشاء خیر و برکات ارزشمند در جامعه خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.