سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس موضعی برای رد گزینه‌های پیشنهادی دولت ندارد

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلین گفت: طبق برآیند‌ها مجلس نسبت به کلیت کابینه پیشنهادی دولت، نگاه مثبتی دارد.

مهرداد لاهوتی عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کابینه پیشنهادی رئیس دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان در حد مقدور تلاش کرده تا کابینه دولت مناسبی بچیند و جریانهای سیاسی نباید انتظار داشته باشند که رئیس جمهور فردی را متضاد با نگرش خود وارد تیم دولت کند.

وی با بیان این که مجلس بر تخصص اعضای کابینه دولت حساسیت بسیاری دارد افزود: نمایندگان قطعا انتظار دارند که فرد معرفی شده برای هر وزارتخانه خصوصا اقتصادی دارای تحصیلات و سوابق اجرایی مرتبط باشند تا به درستی بتوانند برای مشکلات و دغدغه های کشور تصمیم گیری کرده و ریل گذاری کنند.

لاهوتی با بیان این که معیارهای مناسب برای گزینه های پیشنهادی تا حدود زیادی رعایت شده تاکید کرد: طبق برآیندها مجلس نسبت به کلیت کابینه پیشنهادی دولت نگاه مثبتی دارد و قطعا نمایندگان کمک خواهند کرد تا بدنه دولت آقای پزشکیان هرچه زودتر شکل بگیرد تا کشور بر مدار صحیح خود قرار بگیرد و دغدغه ها و مشکلات مردم معطل نماند.

رای نیاوردن برخی گزینه‌ها به معنای عدم تعامل نمایندگان نیست

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس متذکر شد: هفته پیش رو برای گزینه های پیشنهادی اهمیت بسزایی دارد و این اشخاص باید کارنامه و ظرفیتهای خود را به درستی نشان بدهند تا دست نمایندگان برای تصمیم گیری در روز برگزاری جلسه رای اعتماد باز باشد.

وی با بیان این که عدم رای آوری احتمالی برخی گزینه ها به معنای عدم تعامل مجلس نیست متذکر شد: عدم اتخاذ رای اعتماد یک امر طبیعی است و در همه دولتها نیز وجود داشته چرا که ممکن است فرد پیشنهادی نتواند از برنامه ها و رزومه خود به خوبی دفاع کند اما قطعا مجلس موضعی برای رد هیچ گزینه ای ندارد و معیار سنجی وکلای ملت تخصصی و فنی خواهد بود.

خبرنگار: فاطمه سیدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.