سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید میدانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان از مرز ریمدان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن حضور در گذرگاه مرزی ریمدان از زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی بازدید کرد.

 آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن حضور در گذرگاه مرزی ریمدان از زیرساخت‌ها و خدمات مربوط به میزبانی از زائران پاکستانی بازدید به عمل آورد.
امام جمعه زاهدان به استماع مشکلات و موانع پرداخت و روند خدمت رسانی به زوار را به صورت میدانی بررسی کرد.
آیت‌الله محامی در این بازدید به صورت مستقیم با موکب‌داران، خادمان شیعه و اهل سنت که از سراسر استان و کشور در گذرگاه ریمدان حاضر شده بودند، گفتگو کرد.
وی در ادامه با حضور در جلسه کمیته اربعین مرز ریمدان با قدردانی از زحمات کلیه مسئولان جهت بهبود شرایط مرز و خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی بیان داشت: قطعاً اجر کسانی که به زائران امام حسین (ع) خدمت می‌کنند کمتر از زائرانی که به زیارت می‌روند کمتر نخواهدبود چرا که شما کارگزار اباعبدالله الحسین (ع) هستید و باید قدر خود را بدانید و خداوند متعال را از اینکه چنین توفیقی را نصیب شما کرده شکرگذار باشید.
امام جمعه زاهدان افزود: در حادثه عاشورا خیلی از افراد در مدینه، مکه و حتی در مسیر راه حضرت قرار داشتند و حتی توسط امام دعوت هم شدند، اما پای کار نیامدند و بالعکس برخی هم بودند که خود را از راه‌های دور و محاصره به حضرت رساندند و توانستند در جمع یاران محدود ایشان قرار بگیرند و تا آخرت بدرخشند. 
آیت‌الله محامی گفت: برنامه و تدبیر الهی به گونه‌ای بوده تا طیف‌های مختلف در این جمع محدود حضور داشته باشند مثل زهیر بن قین که حتی حاضر نبود با امام چشم در چشم شود و یا حتی حر بن ریاحی که از جبهه مخالف بود، اما در نهایت دل داده و پای کار آمدند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: 
اگر این موارد در آن دوران اتفاق افتاده پس در شرایط فعلی هم می‌تواند باشد و خیلی افراد هستند که دارای توان مدیریتی بهتر و بالاتر هستند، اما توفیق خدمت پیدا نکرده‌اند و اگر این توفیق نصیب شما شده باید شکرگذار باشید و قدر این فرصت را بدانید.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: در بازدیدی که صورت گرفت وضعیت فعلی مرز با سال‌های قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده است، اما 
در حوزه کار فرهنگی همچنان ضعیف هستیم و نیاز به تلاش بیشتر داریم.
وی اضافه کرد: آنچه در مرز ریمدان به چشم می‌خورد این است که طیف‌های مختلف مردم از داخل و خارج استان جمع شدند و نشغول خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین هستند که عامل عزت و آبروی استان و نشان از وحدت ملی و غیرت دینی است.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: هزینه‌های زیادی جهت فراهم ساختن زیرساخت‌ها صورت گرفته و زائران از این خدمات استفاده می‌کنند، اما باید توجه داشته باشیم که زیرساخت‌های تهیه شده تنها برای زوار اربعین نیست بلکه در طول سال‌ها برای مردم استان قابل استفاده است.
بره یهزینه‌ها برای زیرساخت که در طول سال برای مردم است.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌هایی که در حوزه گسترش خدمات توسط دستگاه‌های مخالف صورت می‌گیرد باید ثبت و گزارش شود و ستاد اربعین باید در این جهت تدابیری اتخاذ کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.