سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مسئول شرق آنلاین و اعتماد مجرم شناخته شدند

هیأت منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی، مدیر مسئول شرق آنلاین و اعتماد را به اتفاق آرا مجرم، اما مدیر مسئول شرق را مستحق تخفیف دانسته است.

اکبر نصراللهی‌سخنگوی هیئت منصفه گفت: اتهام‌های مهدی رحمانیان نشر اکاذیب موضوع شکایت آقای عبدالله عبدی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران موضوع گزارش ۱۸ تیر ۱۴۰۲ در مورد ابر بدهکار بانکی است.

وکیل عبدالله عبدی، دریافت ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات دولتی شرکت پتروشیمی امیر آباد را کذب و خلاف واقع دانست گفت: موکل وی مالک کارخانه فولاد البرز ایرانیان است و وام دریافتی ۵۸ میلیون یورو بوده که کامل آن را پرداخت کرده است. تصرف اراضی میانکاله هم کذب است و آقای عبدالله عبدی هیچ‌گونه تصرف غیرقانونی نداشته و نامبرده در چارچوب قرارداد‌های جاری توسط سازمان امور طبیعی و بر اساس مصوبه دولت و تأیید سازمان محیط زیست موفق به اخذ مجوز اجاره ملک برای اجرای طرح شده است.

نصراللهی افزود:  مهدی رحمانیان مدیر مسئول شرق و وکیل وی باوجود ابلاغ قبلی در دادگاه حضور نداشت، اما در دفاعیات مکتوب قبلی مندرج در پرونده تصریح شده است: منابع مطالب گزارش از خبرگرای‌ها و اظهارات معاون حقوق عامه دادستان استان مازندران بوده است.

در جلسه دادگاه امروز همچنین پرونده‌های دو شکایت از مدیرمسئول روزنامه اعتماد بررسی شد. در این پرونده‌ها آقای بهروز بهزادی به نشر مطالب خلاف واقع، موضوع شکایت آقایان محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده و معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فرا جا متهم است. در خصوص شکایت آقایان محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده روزنامه اعتماد در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ مطلبی با عنوان "جبران یک میلیارد دلاری نا ترازی حاصل از فساد از جیب مردم "، منتشر کرده است و در مورد شکایت معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فرا جا روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر بازار زنانه فروش‌ها کساد شد، در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نوشته است: روسری آدم، کمی عقب برود به آدم بگویند سه میلیون تومان کارت بکش.

هیأت منصفه بعد از شنیدن اظهارات وکلای شاکیان و وکیل متهم در هر دو شکایت، مدیر مسئول اعتماد را مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی در پایان گفت: رأی دادگاه رسیدگی در مورد پرونده اتهام‌های مدیر مسئول شرق آنلاین و مدیر مسئول اعتماد که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.