سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین جلسه شورای هنر به ریاست اسماعیلی؛

سند سینما تصویب شد/ الزام دستگاه‌ها به خرید آثار هنری

در یکصد و هفتمین جلسه شورای هنر سند سینما به تصویب رسید و علاوه بر آن ‌ضوابط حاکم بر بازار هنر‌های تجسمی نیز توسط اعضا بررسی شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه  شورای هنر ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: از اعضای شورای هنر تشکر می‌کنم، این شورا باعث افتخار کل سازه فرهنگ و هنر کشور بود.

وی با بیان اینکه شورای هنر کارنامه روشنی دارد، افزود: در این جلسات از بحث‌های انتزاعی به بحث‌های انضمامی رسیدیم و اتفاقات متعددی را توانستیم در میدان رقم بزنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مساله را می‌توان در عملکرد حدود سه ساله این شورا دید، طی جلساتی که در این مدت برگزار شد تلاش کردیم تا مشکلاتی که در عرصه فرهنگی و هنری وجود داشت را حل کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم ابهام در تکالیف و مسئولیت‌ها (که مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود) را حل کنیم؛ به عنوان مثال پیش از این در مورد لغو یا برگزاری کنسرت‌ها مسائلی به وجود می‌آمد (و به دلیل ابهام در مسئولیت‌ها دستگاه‌های مختلفی به موضوع ورود می‌کردند) که همه این مشکلات به واسطه تصویب سند موسیقی یکبار برای همیشه حل شد.

وی با اشاره به تبعات شفاف نبودن چارچوب‌های فرهنگی، هنری و مشکلات فراوانی که برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده بود، افزود: برای حل این چالش، تدوین اسناد مختلف را در دستور کار قرار دادیم که یکی از برگ‌های زرین وزارت فرهنگ در سیزدهمین دولت پس از انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ با اشاره به شهادت رئیس جمهور که موجب کوتاه شدن عمر دولت سیزدهم شد، گفت: برنامه‌های متعددی داشتیم که متاسفانه به دلیل حادثه تلخ پیش‌آمده عملی نشد که یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین آنها ایجاد شهر صنایع خلاق فرهنگی و آسمانه‌ی هنر بود که انشاالله دوستان بعدی که امور را به دست می‌گیرند آنها را به نتیجه برسانند.

وی تصویب سیاست و ضوابط حاکم بر بازار هنر را مهمترین اقدام در حمایت از هنرمندان مظلوم این عرصه عنوان کرد و افزود: الزام دستگاه‌های اجرایی به خرید منظم آثار هنری، و شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی در به کارگیری نماد‌های هنری و مجسمه‌ها و سردیس‌ها در طرح‌های مهم عمرانی به نوعی قدردانی و سپاسگزای عملی وزارت فرهنگ و شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان این عرصه است.

اسماعیلی تاکید کرد: در پایان از شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مدت زحمات بسیاری را متحمل شدند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

وزیر فرهنگ در پایان این جلسه از اعضای شورای هنر تجلیل و قدردانی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.