سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیازمند نگاه جدید به حوزه فرهنگ هستیم

یک منتقد سینما گفت: نیاز داریم تا دولت چهاردهم یک نگاه جدید به حوزه فرهنگ و هنر مخصوصا سینما داشته باشد.

با پایان کار دولت سیزدهم، دولت چهاردهم درحال برنامه ریزی برای انتخاب کابینه جدید خود است و در پی این تصمیم، مدیران جدید فرهنگی و به دنباله آن سازمان سینمایی هم معرفی خواهند شد. لذا اهالی فرهنگ و سینما از دولت جدید درخواست‌هایی دارند تا آینده کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر درخشان تر از پیش باشد. از این رو درخواست یکی از فعالان عرصه هنر از دولت جدید چهاردهم را می‌خوانیم.

رضا منتظری منتقد با سابقه سینما تلویزیون بیان کرد: اکنون که کار دولت سیزدهم رو به پایان است، تنها آرزویی که دارم این است که دولت جدید چهاردهم یک نگاه نو به حوزه فرهنگ، مخصوصا سینما داشته باشد و مدیرانی که قرار است به زودی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی روی کار بیایند اینطور نباشد که صرفا فقط بیایند کار ارائه و آمار بدهند.

وی ادامه داد: برای مثال نگویند در دولت خود n تعداد سالن، فیلم و رونمایی داشتیم و افتخار کنند که سالی ده فیلم در کشور ساخته و اکران شده است. البته اگر این ده فیلم فاخر باشند که خوراک فرهنگی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشند خوب است و مدیریت ملی، خوراک فرهنگی متناسب با ذائقه مردم عزیز کشورمان که واقعا جزو فرهیخته‌ترین مردم سراسر دنیا هستند تولید کرده است.

این منتقد بیان کرد: البته این را هم بگویم آثار تولیدی به گونه ای نباشد که افراد بخواهند به عنوان یک مدیر ذائقه مردم را روز به روز تغییر دهند و ابتذال و لوده‌گری را به خورد مردم دهند. این موضوع پیرو بحث کاسب کاری است که فردی که تولیدکننده فیلم است بخواهد بر اساس شعار روز پیش برود و بخواهد تنها یک‌کاری را انجام دهد.

خبرنگار: زهرا بالاور 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.