سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

درصدد افزایش کیفیت خدمات به مددجویان هستیم

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل ایجاد اشتغال و تامین مسکن خانوار تحت حمایت است که با گسترش خدمات کیفی در تلاش هستیم به توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمک کنیم.

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با امام جمعه شهرستان خلخال، اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی خانوار تحت حمایت است که این امر افق‌های روشنی را در بین اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کرده تا بتوانند بر روی توانایی و استعداد‌های خود تکیه کنند.

 او با اشاره به اینکه ۲۷۸۵ خانواده در قالب ۵۴۶۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خلخال قرار دارند، بیان کرد: با گسترش خدمات کیفی و کمی به مددجویان تحت حمایت هستیم تا مسیر توانمندسازی آنها هموارتر شود.

 حسین‌نژاد مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل را اشتغال‌زایی و تامین مسکن مناسب برای خانوار تحت حمایت عنوان کرد و افزود: با رفع این دو مشکل اساسی، بسیاری از خانواده‌های تحت حمایت به سمت خودکفایی هدایت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: پس از خودکفایی خانوار تحت حمایت و خروج آنها از چرخه حمایتی، خانواده‌های بی‌بضاعت دیگری زیرِ چتر حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند.

 در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام سیدرضا قدسی، امام جمعه شهرستان خلخال نیز طی سخنانی بیان کرد: کمیته امداد با فعالیت‌های خود در سطح جامعه امیدآفرینی می‌کند.

 او با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات نیازمندان باشد، اعلام کرد: برای بهبود در وضعیت معیشتی محرومان و مستضعفان جامعه همه باید مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدرضا قدسی افزود: هر چه میزان مشارکت در احسان و انفاق در جامعه بیشتر شود سطح اقتصادی و معیشتی اقشار آسیب‌پذیر هم بالاتر رفته و فقر کمتر می‌شود.

امام جمعه شهرستان خلخال در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت زکات واجب، یادآور شد: پرداخت زکات همانند اقامه نماز روزانه بر مسلمین واجب بوده و فرهنگ پرداخت زکات مال در جامعه باید به نحو شایسته‌ای احیا شود.

 او با بیان اینکه زکات مال تنها مختص محصولات کشاورزی نیست، اظهار داشت: بسیاری از امور اجتماعی امروز شامل پرداخت زکات مال بوده و باید این امر به صورت شایسته‌ای به آگاهی عموم جامعه برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.