سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت پسماند در گرو ارتقاء مسئولیت اجتماعی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ارتقا مسئولیت اجتماعی و مشارکت و همیاری تک تک افراد جامعه می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت صحیح پسماند داشته باشد.

حسن قاسم پور ۲۲ مرداد در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند که با حضور شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر سراسر استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله پسماند از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است، افزود: تغییر سبک زندگی افراد و افزایش مصرف گرایی باعث شده است معضل پسماند به یکی از مشکلات اساسی در جهان تبدیل شود و در صورتی که بخواهیم در این حوزه موفق عمل کنیم باید به دنبال جلب مشارکت عمومی باشیم.

 قاسم پور تصریح کرد: طرح مدیریت اجتماعی پسماند (ماپ) با تاکید بر مشارکت مردم و خانواده‌ها طراحی شده است و امیدواریم مسئله بازیافت، بازمصرف و کاهش تولید پسماند از طریق آموزش‌های ارائه شده به طور جدی توسط شهروندان استان دنبال شود.

 او هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی شهرداران و اعضای شورای اسلامی با قوانین و راهبرد‌های مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: تفکیک زباله از مبدا، بازیافت پسماند و استحصال انرژی از زباله از جمله راهکار‌هایی ست که شهرداران می‌توانند برای مدیریت پسماند از آن‌ها بهره ببرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.