سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحویل ۴۳ هزار پروژه نهضت ملی مسکن همزمان با تخصیص زمین رایگان

معاون اتاق تعاون ایران گفت: ۴۳ هزار پروژه نهضت ملی مسکن همزمان با تخصیص زمین رایگان به متقاضیان در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

علی مطیع جهانی معاون اتاق تعاون ایران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تخصیص زمین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در قالب همکاری با تعاونی‌ها  در حال ساخت است و از این تعداد حدود ۴۳ هزار پروژه در شهر‌های مختلف از جمله یزد، کرمانشاه، قم و... به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در  حال حاضر ۴۳ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در کل کشور در حال ساخت است که تمامی آنها از طریق عرضه زمین رایگان از سوی دستگاه‌های دولتی و از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در حال ساخت است.

معاون اتاق تعاون بیان کرد: ۱۳ هزار پرونده در کل کشور برای تعاونی‌های مسکن در حال ساخت است اما آمار دقیقی در رابطه با تعداد واحد‌هایی که برای آنها پرونده تشکیل شده است در اختیار ندارم.

مطیع جهانی تاکید کرد:  در تیرماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش مسکن و ساختمان به ۴۱.۲ درصد رسید که نسبت به سایر بخش‌ها نرخ تورم بالاتری داشته است.

وی با بیان این‌که شامخ (PMI) صنعت ساختمان عدد ۴۵ است که نسبت به سایر بخش‌های صنعتی مناسب نیست، افزود: نرخ تورم و شامخ صنعت ساختمان نشان می‌دهد به لحاظ تولید هم می‌توانیم به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

معاون اتاق تعاون توضیح دارد: فعالان حوزه مسکن و ساختمان درگیر برخی تصمیمات لحظه‌ای هستند که باعث بروز مشکل می‌شود. ضمن این‌که تامین مالی سازندگان یکی از مشکلات اصلی این بخش است که در صورت رفع آن به سمت افزایش تولید حرکت خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که ۴۰ درصد گردش مالی کشور در صنعت ساختمان صورت می‌گیرد، گفت: مسکن و ساختمان بالاترین اشتغال را در کشور دارد و از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.