سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۱۰۰۰ کلاس درس از محل مولدسازی در اردبیل

مدیرکل نوسازی استان اردبیل گفت: از محل مولدسازی قرار است یک‌هزار کلاس درس در مناطق مختلف استان احداث شود.

بهزاد محمدی‌خلفلو گفت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در مقایسه با میانگین کشور در استان اردبیل، ما سعی می‌کنیم تا فاصله خود را به ۵.۴ دهم متر مربع فضا به ازای هر دانش‌آموز در کشور ارتقا دهیم.
مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل افزود: در پنج شهر استان شامل اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، اصلاندوز و خلخال با کمبود و تنگنای فضای آموزشی روبه‌رو هستیم که قرار است در یک برنامه چهار ساله، ۲ هزار کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.
او از شروع عملیات احداث ۱۵۰ کلاس درس در اردبیل در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: از این ۲ هزار کلاس درس مورد نیاز است، قرار است ۵۰۰ کلاس توسط مجمع خیران، ۵۰۰ کلاس از محل اعتبارات ملی و استانی و یک‌هزار کلاس درس نیز از محل مولدسازی احداث و راه‌اندازی شود.
محمدی‌خلفلو افزود: ساخت ۲۱ مدرسه در قالب ۲۳۴ کلاس درس در مناطق مختلف استان آغاز شده تا دانش‌آموزان بتوانند در فضای ایمن و مناسب تحصیل خود را انجام دهند.
او در ادامه گفت: احداث ۳۰۰ کلاس درس با همکاری مجمع خیران توافق شده و ۲۰۰ کلاس درس نیز از محل اعتبارات ملی و استانی اجرایی خواهد شد که مراحل عملیات احداث و فنداسیون این پروژه‌ها در مرحله انجام است.
مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل افزود: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ساخت ۳۹۶ کلاس درس در مدت سه سال انجام می‌شود که مرحله اول شامل احداث ۸۶ کلاس درس است که فرآیند اجرایی آن در ماه‌های گذشته شروع شده است.
محمدی‌خلفلو به خرید و تحویل تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ۲ برابر سال‌های گذشته قرار است تجهیزات هنرستانی و مدارس عادی تا شروع سال تحصیلی جدید تأمین و به مناطق مختلف استان ارسال شود.
او بیان کرد: تمام تلاشمان بر این است تا در بهترین شرایط ساخت فضا‌های آموزشی انجام شده و تا مهرماه بتوانیم بخش عظیمی از تعهدات خود را به سرانجام رسانده و واحد‌های آموزشی احداث شده را تحویل دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.