سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگیری اردبیل در زمره استان‌های صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: هم اینک اردبیل با ظرفیت‌های بسیار در فهرست استان‌های صنعتی قرار دارد و این بخش از سایر حوزه‌ها پیش افتاده است.

مسعود ایرانی در جریان بازدید خبرنگاران از سه واحد تولیدی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که ارزش افزوده ایجادی در بخش صنعت همچنین میزان سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و کسب و کار‌ها در این حوزه بیشتر از سایر حوزه‌ها بوده و اردبیل نیز استانی صنعتی است.

 او افزود: اردبیل به لحاظ تولیدات صنعتی و تامین نیاز بخش‌های گوناگون در سطح کشور از سایر استان‌ها پیشی گرفته است که این امر را مبارک می‌دانیم و به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: چنان که امروز خبرنگاران استان در چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مشاهده کردند، زیرساخت‌هایی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با حمایت دولت ایجاد شده و کالا‌ها و محصول‌هایی تولید می‌شود که مایه مباهات است و به رشد و پیشرفت استان کمک می‌کند.

 او اضافه کرد: استان اردبیل در حال حاضر در زمینه‌های گوناگون حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که از جمله می‌توان به تولید باتری و تامین ۸۵ درصد نیاز خودرو‌های سبک و سنگین کشور اشاره داشت که به طور قطع با سرمایه‌گذاری جدید در آن واحد تولیدی آمار فوق به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و با تکمیل خط تولید جدید شاهد آن خواهیم بود.

 ایرانی عنوان کرد: همچنین واحد تولیدی دیگری در اردبیل داریم که جدای از تامین نیاز استان نزدیک به ۱۵ درصد میزان لاستیک خودرو‌های سبک و ۲۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین کشور را تولید و روانه بازار می‌کند.

 او با اشاره به تولید ۲۵ درصد آب معدنی کشور در اردبیل گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان همچنین در زمینه تولید محصولات گوناگون سلولزی نیز در مقایسه با سایر نقاط پیشتاز هستند، به طوری که بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور از پارکت گرفته تا اچ. دی. ال را تامین می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تولید ۸۰ درصد انواع توپ‌های ورزشی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: استان در زمینه فولاد یک میلیون تن آهن اسفنجی مورد نیاز کشور را با واحد‌های تولید شمش و ذوب، مقاطع فولادی تامین می‌کند و در حال حاضر تلاش برای تکمیل زنجیره تولید ادامه دارد.

 او افزود: واحد‌های صنعتی استان اردبیل ظرفیت خوبی در تولید خودرو‌های سنگین دارند و کشنده کامیون با عمق ساخت حدود ۸۵ درصد لوازم یدکی، بدنه و قطعات فنی بخش زیادی از خودرو‌های سنگین مانند کامیون و لودر را تامین می‌کنند.

 ایرانی بیان کرد: ماه گذشته برای نخستین بار لودر پنج تنی تولید و مونتاژ شد و قرار است با افزایش عمق تولید انجام خواهد شد.

 او تشریح کرد: استان اردبیل در مجموع با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری‌هایی که از سوی بخش خصوصی انجام شده، در حال حاضر به کارگاه بزرگ تولید و کسب و کار تبدیل شده که فرصتی مغتنم است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تاکید کرد: هم‌اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مستقر در نقاط گوناگون استان اردبیل ظرفیت‌های بسیاری دارند و برخی با فعالیت سه تا چهار نوبتی در شبانه‌روز و تولید محصول و کالای باکیفیت و استاندارد، مشتری‌هایشان پشت درب کارخانه هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.